Ismetespön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismetespön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• pasi75
    replied
    Ursprungligen postat av Klabbarparn Visa inlägg
    Vi brukar köra med kapade kvastskaft ,skaft 20 kr blir 2 spön
    bara dra fast rullen med buntband och ett buntband i toppen som man fäster en till i såm toppöggla
    som man låter snöret löpa igenåm
    men kom ihåg att jobba ordentligt men slirbråmsen då spöt inte bugar ,det är A & O
    onykter, elle ironisk ?

Lämna en kommentar:

• Klabbarparn
    replied
    Vi brukar köra med kapade kvastskaft ,skaft 20 kr blir 2 spön
    bara dra fast rullen med buntband och ett buntband i toppen som man fäster en till i såm toppöggla
    som man låter snöret löpa igenåm
    men kom ihåg att jobba ordentligt men slirbråmsen då spöt inte bugar ,det är A & O

Lämna en kommentar:

• pasi75
    replied
    Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    KOmmer nya ismetar spö från oss på BIOS i år de är byggda efter de gamla (dyra men orginal) daiwa spöna men till helt annar kurs. Light och medium. Kolla i butik
    Låter intressant. Har den gamla svindyra . Men tycker bakhandtaget är för kort på det gamla speciellt då jag vill hålla ett tummgrepp och spöet mellan armbågen vid motryck så man snabbt kan lätta på tummen om det är tungt som kör iväg hårt. Annars är Bfts gamla spön riktigt fina, blir iaf intressant att känna på daiwa spöna , då detta är viktigt för oss som har mer vinter än sommar

Lämna en kommentar:

• Tävlingsochmatfiskare
    replied
    Kör själv med dom gula spöna från wiggler! köpte dom för 6-7år sedan! Har drillat upp 2st 10kg, plus mängder med gäddor mellan 1-7kg på dom! mjuka och fina! Bara man gör kraftigt mothugg funkar dom bra! Kanske inte är samma spön dom säljer idag??

Lämna en kommentar:

• Altin
    replied
    Har själv kört wiggler spöna, och kan säga att rullfästena går sönder väldigt lätt, enda som varit problem för mig.
    Visst dom knakar men aldrig hänt att dom går av, har då tagit en 10+ på ett orange wiggler. skulle jag köra wiggler skulle jag satsa på dom gröna ist

Lämna en kommentar:

• EsoxToni
    replied
    Jag testade ett orange Wiggler spö i en butik genom att böja den lite lätt. Då knastrade det i spöt.
    Påpekade det för killen i kassan och då testade han 2 olika spön och dom gick klockrent av utan större ansträngning på klingan.
    Har svårt att tänka mig att dom ens håller för en kilosfisk.

Lämna en kommentar:

• TEAM HaJ
    replied
    om du får på en 10 kg gädd på ett billigt wiggler spö är det stor risk att de smäller

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Ursprungligen postat av ninjaboy Visa inlägg
    Wigglers orange spön är rätt stöddiga och billiga dessutom.
    Jag har dem med de funkar även till haspel. Bytte nästan omgående till "vekare" spön (gula Stoxdal). http://viewer.zmags.com/publication/...c#/634fa32c/10 (T.N.T Pilker medium 120 cm) Dessa spön kostar nästan ingenting Ett varningens ord - dessa funkar bara till multirulle p.g.a.spöringarnas utformning.

Erik, håll dig till "vekare spön" - de är mer "förlåtande" och då tappar man ju mindre fisk...
    Om du är rädd att dina spön är klena kolla då in denna snubbe: http://www.youtube.com/watch?v=L_X1hdKY7Vc
    Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2010-11-17, 16:28.

Lämna en kommentar:

• storafiskarn
    replied
    abu garcia royal commodore bra spö som funkar bra till trolling också

Lämna en kommentar:

• Buster
    replied
    KOmmer nya ismetar spö från oss på BIOS i år de är byggda efter de gamla (dyra men orginal) daiwa spöna men till helt annar kurs. Light och medium. Kolla i butik

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 536 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85