Ursprungligen postat av Klabbarparn
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ismetespön
Collapse
X
-
Vi brukar köra med kapade kvastskaft ,skaft 20 kr blir 2 spön
bara dra fast rullen med buntband och ett buntband i toppen som man fäster en till i såm toppöggla
som man låter snöret löpa igenåm
men kom ihåg att jobba ordentligt men slirbråmsen då spöt inte bugar ,det är A & O
Lämna en kommentar:
-
Låter intressant. Har den gamla svindyra . Men tycker bakhandtaget är för kort på det gamla speciellt då jag vill hålla ett tummgrepp och spöet mellan armbågen vid motryck så man snabbt kan lätta på tummen om det är tungt som kör iväg hårt. Annars är Bfts gamla spön riktigt fina, blir iaf intressant att känna på daiwa spöna , då detta är viktigt för oss som har mer vinter än sommarUrsprungligen postat av Buster Visa inläggKOmmer nya ismetar spö från oss på BIOS i år de är byggda efter de gamla (dyra men orginal) daiwa spöna men till helt annar kurs. Light och medium. Kolla i butik
Lämna en kommentar:
-
Kör själv med dom gula spöna från wiggler! köpte dom för 6-7år sedan! Har drillat upp 2st 10kg, plus mängder med gäddor mellan 1-7kg på dom! mjuka och fina! Bara man gör kraftigt mothugg funkar dom bra! Kanske inte är samma spön dom säljer idag??
Lämna en kommentar:
-
Har själv kört wiggler spöna, och kan säga att rullfästena går sönder väldigt lätt, enda som varit problem för mig.
Visst dom knakar men aldrig hänt att dom går av, har då tagit en 10+ på ett orange wiggler. skulle jag köra wiggler skulle jag satsa på dom gröna ist
Lämna en kommentar:
-
Jag testade ett orange Wiggler spö i en butik genom att böja den lite lätt. Då knastrade det i spöt.
Påpekade det för killen i kassan och då testade han 2 olika spön och dom gick klockrent av utan större ansträngning på klingan.
Har svårt att tänka mig att dom ens håller för en kilosfisk.
Lämna en kommentar:
-
om du får på en 10 kg gädd på ett billigt wiggler spö är det stor risk att de smäller
Lämna en kommentar:
-
Jag har dem medUrsprungligen postat av ninjaboy Visa inläggWigglers orange spön är rätt stöddiga och billiga dessutom.
de funkar även till haspel. Bytte nästan omgående till "vekare" spön (gula Stoxdal). http://viewer.zmags.com/publication/...c#/634fa32c/10 (T.N.T Pilker medium 120 cm) Dessa spön kostar nästan ingenting
Ett varningens ord - dessa funkar bara till multirulle p.g.a.spöringarnas utformning.
Erik, håll dig till "vekare spön" - de är mer "förlåtande" och då tappar man ju mindre fisk...
Om du är rädd att dina spön är klena kolla då in denna snubbe: http://www.youtube.com/watch?v=L_X1hdKY7VcSenast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2010-11-17, 16:28.
Lämna en kommentar:
-
abu garcia royal commodore bra spö som funkar bra till trolling också
Lämna en kommentar:
-
KOmmer nya ismetar spö från oss på BIOS i år de är byggda efter de gamla (dyra men orginal) daiwa spöna men till helt annar kurs. Light och medium. Kolla i butik
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2026-08-16, 19:03 -
-
av vaarius275Hej vänner!
Jag har blivit väldigt sugen på att testa på att fiska med en original ”The...1 Foto-
2026-08-16, 19:03 -
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 536 visningar