varför ser jag inga bilder? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

varför ser jag inga bilder?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• varför ser jag inga bilder?

När klickar på en bild för att läsa om fångstinformation osv. så får jag inte upp bilden i förstorat format. Jag får bara upp textinformation.
    Är det någon som vet vad det är för fel på mina inställningar i webläsaren, jag fattar ingenting.
    Skulle vara väldigt tacksam för hjälp.
    /Magnus Nydahl

Vad har du för webläsare? /Mats
    http://www.fiskedagbok.se

Kommentera

inte bara du också jag!

Kommentera

Då får jag istället kanske fråga: Vad har ni för webläsare? Gäller det alla "klickbara" bilder? /Mats

Kommentera

explorer...
          windows XP

Kommentera

Du kan börja med att kolla inställningarna i webläsaren: Gå in under Verktyg -> Internet-alternativ->Avancerat och kolla att alla rutor är markerade i fältet "Multimedia". /Mats

Kommentera

Jag skulle tippa på att du sitter bakom en brandvägg. Prova att inaktivera den i så fall. Vet du inte hur man gör kan jag säkert hjälpa till.

Kommentera

timo, nu tror jag du pratar i nattmössan, brandväggen släpper ju igenom trafiken, annars skulle man ju inte se sidan, bilderna skickas ju mha. http protokollet precis som texten på sidan, så vore det brandväggen skulle all http trafik vara stoppad. Om det är så att ni sitter på ett företag och surfar kan det däremot bero på att någon administratör på arbetsplatsen har lagt in filter för stora bilder, annars kan det vara så att ni använder er av modem och sessionen gör timeout, alltså inte hinner skicka nästa paket inom förutbestämd tid, då kan det kanske hjälpa att högerklicka på den lilla fyrkanten med ett rött kryss där det borde ha funnits en bild och välja "visa bild" / "show picture"

Ett annat problem kan vara någon form av lokalt filter på er arbetsstation, detta kan ställa till med problem så om ni har något sådant så kanske ni borde antingen inaktivera det helt och hållet eller iaf ändra i konfigureringen.

Det bästa tips jag kan ge är att prova sig fram lite, det problemet ni har kan bero på många saker och kanske även kan avhjälpas på olika sätt för er.

Fiskedagbok.se:
                sen kanske man inte bör klicka i ALLA fält i multimedia som du tipsar om, det viktiga fältet är det som heter "visa bild" / "show picture" resten kan man låta vara som det är!

Ni får ursäkta punktering, stora bokstäver och liknande, jag är trött och längtar efter att imorgon få åka och fiska, förhoppningsvis ska jag kroka en riktigt fin efterleksgädda imorron... Hoppas nån har hunnit äta sig ordentligt fet nu bara
                Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Många brandväggar filtrerar även webtrafik för att man ska slippa olika typer av spyware, banners och popup-fönster. Till exempel så använder jag Zone Alarm nu när min Debian-gateway pajjat och den filtrerar mystiskt många bilder och jag hittar faktiskt ingen direkt inställning i programmet som tycks lösa problemet. Dessutom, bör jag tillägga, att bilderna som filteras bort fungerar precis som dom ska så fort jag avaktiverar Zone Alarm.

Att jag pratar i nattmössan tror jag inte att jag gör eftersom jag jobbar med datasupport (både Internet-support åt Tiscali/home.se och datorsupport åt Nicator hempc) och har hand om många liknande kunder varje dag. Men givetvis kan det bero på något helt annat, men jag vet att ofta är det brandväggar, antivirus och olika typer av "ad-aware" som orsakar den här typen av problem.

-Timo

Kommentera

E-poststrul

Originally posted by timo
                    ...jag jobbar med datasupport (både Internet-support åt Tiscali/home.se och datorsupport åt Nicator hempc) och har hand om många liknande kunder varje dag...-Timo
                    Bra då kanske du kan förklara varför det är problem att poppa @home.se jämt och ständigt. Jag använder Outlook Express 6 och måste trycka Skicka/ta emot ett par gånger innan verifieringen funkar. Oftast står det ett felmeddelande med ett Hex-tal. Får ingen kontakt med supporten på home.se ..har följt alla anvisningar och har hyfsad datakoll.

Förut hade jag problem att skicka också men nu kör jag med min ISP, tele2:s swipnet för smtp eftersom det verkar som man måste vara uppkopplad med home/tiscali för att kunna skicka med dem.

Några idéer?

//K
                    BJ@

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar