Ursprungligen postat av KnudorFnugelfufen
Visa inlägg
Funkar din givarlösning så bra med några extra borrhål är det bara att gratulera (och vara försiktig, tror inte kabel och infästning i givaren gillar detta i längden)
Fördelen med min konstruktion (förutom att den fungerar klockrent på hur stora djup som helst) är att lodet står i en pulka behöver inte hanteras alls ta givaren och sätt den i hålet bara från hållaren, vid hugg lyft bort givaren istället för att flytta hela skiten fram och tillbaka.
Tittar du på den isgivaren jag nämnde upptäcker du att denna kommer med ett tillbehör från Lowrance, en kort stång som "hängs" upp från lodets låda någorlunda vettig grej men kräver iaf att lodet står alldeles intill hål. mvh
PS har du provat efter gös något???
Egentligen min anledning till bygget i första hand, svår fisk iaf på pirk och balansare, ska testa med betesfisk ungefär som vid vertikaljigg vid tid och möjlighet.
PS2 skulle tro att en skillnad här är att jag ofta i försöken på gösen går ganska djupt inte ovanligt ner till 20m och däröver ibland, då blir kraven större på absolut våg från givaren, minsta felvinkel och betet är borta men denna klarar detta perfekt

Kommentera