Nattliga fiskedrömmar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nattliga fiskedrömmar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bump Bump

    Jag har sedan nyår i stort sett drömt varje dröm man kan drömma om en fisk
    Ofta mardrömmar som handlar om ruttnande braxar eller abborrar med vita maskar i köttet
    Men även roliga saker som att man tar en roddtur och ser en stor öring gömma sig under en restaurangbåt
    Allt som oftast är det dock mardrömmar, som att man fångar mycket fisk i en sjö som haft fiskdöd och sedan äter fisken ( Yuck ! )
    Men den sjukaste drömmen måste ändå varit när jag använde en stor braxen som levande bete och jag fick hugg hela tiden ( Av tusenbröder )

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av linu_z Visa inlägg
      Rasmus.... Kanske du ska sluta äta all svamp du hittar i skogen
      Jag såg i min dröm att Rasmus hittade dessa svampar på kyrkogården och att han satt på en gravsten och kollade på fiskefilmer av olika slag en av dem var så lång som 24 tim men vem bryr sig ??????????
      Vilken mardröm ????????????????????????
      Plötsligt drogs rullgardinen upp och utanför strålade solen och fåglarna sjöng i högan sky,härligt att få ta sej ann en ny dag ............ rullgardinen for ner med en smäll och så var filmen där igen,den handlade om mitt livs gädda, gäddan som jämt förflöljde mej när jag käkade svamp den högg aldrig den bara simmade förbi med ett stort garv ...........tandlös var den med, den gamla madamen.......
      Den hade även andra skumma grejer för sig ..............men jag kan inte återge det för minnet tryter men man kan inte annat än asgarva åt hela storyn.
      Den kanske återkommer vem vet?
      Senast ändrad av Harmageddon; 2011-02-12, 10:47.

      Kommentera


      • Inatt drömde jag att jag var på någon slags marknad och där fanns det påsar med fem slumpade "jubileumsfärger" på Hi-Lo, det var olika färger i olika påsar. Jag fick tag på en påse med några ganska tråkiga färger men en färg stack verkligen ut, det var en transparent Hi-Lo i grön plast med cognacetiketter så att den såg ut som en flaska i miniatyr. Men inte nog med det, den var fylld med 6,5 cl äkta cognac! Polaren blev nog lite avis och tyckte jag skulle sprätta den om jag äntligen får någon fisk, men jag sa att det går ju inte för det är ett samlarobjekt.

        Sedan kom en unge och skrek att vi skulle hänga med och se gäddan som farsan hade fått, vi gick till ett annat rum och där låg en rejäl gädda som han skulle till att sprätta upp, och när han gjorde det kom det fram en nyäten gös på 4 kg! Skaplig gädda!
        Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

        "If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

        Kommentera


        • Drömde mycket konstiga fiskedrömmar förr! Men senaste var när jag anglade hemma inomhus hos mina föräldrar utan att äns göra hål i golvet... kom på att jag kanske skulle få bättre resultat om jag tog hål i golvet men var rädd att farsan skulle bli arg, men jag visste att det gick att få fisk endå eftersom att jag lyckats med det i drömmen tidigare natt!
          sen har man drömt en hel del andra konstiga drömmar t.ex. att man fiskar ute på gården och att det är riktiga jävla monstergäddor på 3 meter osv osv... Märkligt att det ofta är så konstiga och overkliga drömmar.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Rasmus Visa inlägg
            så upptäcker man helt plötsligt att man e näck och bara måste fixa kläder.
            Say what?!
            KassPåAttHåva

            Abborre: 46cm 1,25kg
            Gös: 77cm 4,56kg
            Gädda: 109cm 10,41kg

            Harr: 590g 40cm
            Öring: 500g+
            Röding: 1,03kg 46cm
            Regnbåge: 2.5kg 53cm
            Havsöring: 4,07kg 78cm

            Kommentera


            • Har hänt att man drömt om fiske, alltid lika stor besvikelse när man vaknar upp och inser att man fortfarande inte har tagit en 10kgs gädda!
              -----------PB's!-----------
              Gädda 8,7 kg
              Harr 0,5 kg
              Abborre 0,8 kg
              Torsk 2,4 kg
              Havsöring 3,5 kg
              Näbbgädda
              Strömming
              Mört
              Skrabb

              Kommentera


              • Drömde inatt att jag drog igång wobbler fabrik, stora business, jäkligt kända var mina drag, jorden runt såldes dom, enorm produktion, riktigt läckra wobblers, grym finish , många anställda, jag gick på fabriken och planerade nya färger för nästa år.
                Vakna riktigt glad, men riktigt ledsen nu när man inser att man inte har någon wobbler fabrik, drömt bara ATTANS

                Kommentera


                • När jag fiskar som mest gädda händer det ett par gånger i veckan att jag drömmer att jag får ett grymt hugg och i mothugget vaknar jag upp kallsvettig med bultande hjärta, händer ofta att jag slår i väggar osv i själva mothugget. Även några som fått bevittna detta och fått sig ett gott skratt..

                  Kommentera


                  • Samma här! Frugan har sagt att jag brukar göra mothugg i sömnen!

                    Kommentera


                    • Pimpel i lårviken är en vanlig dröm har jag hört
                      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                      Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 638 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 468 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X