Japaner... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Japaner...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

det är inte bara japaner som inte har några som helst känslor för djur, det är ALLA asiater. punkt slut.
    om man nu tvunget måste äta en hund, varför måste den flås levande och hållas i en bur på några cm...
    nej fy fan säger jag. och att äta levande fisk på tallriken bara för att det är häftigt typ. sjuka människor är det.

Kommentera

Groteskt eller...

Groteskt är det verkligen, tror inte det är många som äter delfiner. Val äts ju också frekvent i b la Japan, även Island och Färöarna sägs vara vassa på att slakta våra stora vänner i vattnet.

Man förenar nytta med nöje, inte bara nöje som i denminst lika groteska tjurfäktningen.
      Dock håller jag inte med föregående inlägg om att alla asiater saknar känslor för djuren.
      Tror inte det är något man föds med bara för att man råkar komma till världen i Asien, man lär sig det.
      Det äts t ex levande bläckfisk, eller djur som vi anser är renodalde husdjur som hund och katt..Brrr man ryser.
      Men under vissa omständigheter hade nog jag också ätit hund...typ om man lärt mig det från barnsben.
      I sverige odlar man ju t ex Mink under ibland djupt frånstötande omständigheter bara för att slakta djuren sedan och ta deras päls.
      Något som vi människor egentligen inte behöver, lika lite som vi måste äta delfinkött.
      SKITFISSKE

Kommentera

Det handlar ju inte om vad vi måste äta, utan om vad vi vill äta. Alla djur som dödas i avseénde att ätas lider mycket tycker vi som sitter på krogen och äter plankstek och visst är det så. Men om vi nu ska äta kött så är det priset. Men en sak som har åstadkommit mer lidande än nödvändigt är de storskaliga djurhållningar som innefattar kadaverutfodring mängder med kemikalier som antibiotika mm långa transporter till slakt och en stressituation vid avlivning mm
        Där borde det göras något,inte sen utan nu på en gång. Om ni hade varit medvetna om hur våra sk.SVENSKA kycklingar har det och den hantering som finns där så kan jag nästan lova att ni skulle aldrig skulle äta en grillad sådan. Och så här kan vi hålla på i det oändliga.
        Googla lite på köttproduktion i Brasilien och tänk på det nästa gång du trycker en 250 kr planka

Kommentera

Ursprungligen postat av poddel Visa inlägg
          Groteskt är det verkligen, tror inte det är många som äter delfiner. Val äts ju också frekvent i b la Japan, även Island och Färöarna sägs vara vassa på att slakta våra stora vänner i vattnet.

Man förenar nytta med nöje, inte bara nöje som i denminst lika groteska tjurfäktningen.
          Dock håller jag inte med föregående inlägg om att alla asiater saknar känslor för djuren.
          Tror inte det är något man föds med bara för att man råkar komma till världen i Asien, man lär sig det.
          Det äts t ex levande bläckfisk, eller djur som vi anser är renodalde husdjur som hund och katt..Brrr man ryser.
          Men under vissa omständigheter hade nog jag också ätit hund...typ om man lärt mig det från barnsben.
          I sverige odlar man ju t ex Mink under ibland djupt frånstötande omständigheter bara för att slakta djuren sedan och ta deras päls.
          Något som vi människor egentligen inte behöver, lika lite som vi måste äta delfinkött.
          SKITFISSKE
          Jag håller med dig angående minkuppfödning, det är lika fel det. Och jag vet att inte alla asiater är likadana, men man blir ju upprörd...
          Men djurhållning och djurens anseende är inte som här i norden/väst.
          Det samma gäller tjurfäktning, skulle inte tveka att misshandla en matador...

Jag kan se nästan vad som helst på nätet utan att ens reagera, men pina inte djur i onödan. ta en människa istället ; )

Kommentera

Det är sånthär som får mig att fundera på att kidnappa några sådana IDIOTER, och behandla dem som om de vore delfiner/hundar/tvättbjörnar/minkar och allt annat som de flår levande, och lever jävel med.

Jag såg en video för något år sen där några japaner flådde levande tvättbjörnar, sen slängde upp dem på ett släp, där de fick kuta runder för att sakta självdö utan någon hud, tillsammans med massa andra tvättbjörnar. Fan vad sur man blir, och jävligt illamående. man behöver inte behandla djuren illa, bara för att man kan...

Kommentera

Ursprungligen postat av poddel Visa inlägg

SKITFISSKE
              Är väll en del av deras "kultur".. precis som spanjorerna har sina tjurfäktningar och mexico har tuppfäktning och hundslagsmål, det ligger helt enkelt i våran natur, grymhet.
              Som Harmageddon skriver, det vi tar för givet var och varannan när vi steker upp en fläskfilé eller ett kycklingbröst, hur behandlar igentligen "vi" våra djur?. I den perfekta världen skulle inget djur avlivas förutom dom som lider, men då hamnar vi på nästa debatt, varför låter vi våra djur avlivas när dom lider så enormt men en gammal människa som bara ligger som ett packet och inte kan röra en lem, och faktiskt har en önskan att lidandet ska vara över.....vi är inget annat än ett djur varför vi ser ner på djur och deras inteligens visar bara hur arroganta vårat samhälle är...

Åter till hur vi behandlar djuren våra, visst bör vi sträva så "human" behandling som det går men vill vi betala för det? många gårdar föder upp djuren med så snabba medel som möjligt till lägsta kostnaden bara för vi ska kunna käka kött var och varannan dag för det simpla att det smakar gott men missförstå mig vi behöver mycket av den näringen som finns men inte i dessa kopiösa mängder.
              Kör man brutalvarianten så skulle varje person som äter kött besöka en gård (som inte är utvald av nån politiker) och få se hur djuren behandlas,lever och äter för att sen åka vidare till ett slakteri. Hur många skulle göra det? ja det kan ni självklart klura ut själva men det visar hur bekvämt vi har det, vi åker helt enkelt till affären och bara köper en stek utan att se djuret i ögonen utan att bloda ner våra händer.
              Men visst man skulle kunna både spara lidande genom låta en personer komma till gården och kö bulten i huvudet redan där men återigen, detta kostar ev mer pengar vill vi betala mer?

Sen ska väll vi fiskare av alla valda hobbys igentligen hålla trut, vi fiskar, vi krokar och plågar ett djur för vi finner det roande? är vi verkligen så mycket bättre? när folk avböjjer att fiska med levande bete för det plågar och omoraliskt är skrattretande men är alla andra som köper köttet på ica detsamma? alla är vi djurplågare oavsett om vi gör det direkt eller inte.

Hur vi blir upplärda och vad vi ser avgör vad vi tycker är fel eller inte, vi från väst blir upplärda att delfiner är snälla,smarta söta djur självklart blir vi förbannade när vi ser detta men ta en funderare själva och låt inte media bestämma hur ni ska tänka och bete er..

Eller va

Kommentera

Problemet är folkmängden på denna jord..vi är nu 7miljarder människor och när vi passerar 13-14 miljarder finns inget kvar att äta,inte ens en råtta till middag..haven är i varje fall tömda..enligt expertis är det ca 50 år dit..nåt att tänka på.
                Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
                  Problemet är folkmängden på denna jord..vi är nu 7miljarder människor och när vi passerar 13-14 miljarder finns inget kvar att äta,inte ens en råtta till middag..haven är i varje fall tömda..enligt expertis är det ca 50 år dit..nåt att tänka på.
                  Jo det är dags för en större gallring snart. Hoppas man överlever själv bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av boman1979 Visa inlägg
                    Jo det är dags för en större gallring snart. Hoppas man överlever själv bara.
                    Har mina pengar på en sjukdom

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
                      Har mina pengar på en sjukdom
                      jo det ligger nära till hands... upproret i arabländerna tror jag oxå på. kommer att leda till nåt riktigt skit tror jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen