Fiskehandskar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskehandskar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskehandskar!

Hej letar efter ett par neupren handskar som har löstagbara fingrar (räcker med tumme,pekfinger) de ska va tunna så man kan ha på sej dom när man jerkar (vill ju inte tappa känslan med betet) de behöver inte va så jätte varma men helst vindtäta och vattentäta. några tips? Det är ju rätt många krav som måste uppfyllas men inte nödvändigtvis alla men tunna är ett måste

Skitfiske på er!

Jag har dessa från rapala:
    Vädigt tunna och inte så jättevarma men sköna.

Kommentera

Crosswater handskarna jag har är tunna, har öppningsbara fingar = Tumme, pek och lång finger. gummi pliggar på finger spetsarna. Kostar 119:-

Neopren handskar är sällan varma oavsett modell.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Testade mina nya idag och blev nöjd.
        Det är ett par Kinetic Outlander. Ganska tunna, med öppningsbara fingertoppar för tumme och pekfinger. Handflatan är "räfflad" med nåt material för bättre grepp.
        Som sagt, de kändes sköna och rekommenderas.
        Mvh Micke

Kommentera

Ursprungligen postat av tre S Visa inlägg
          Testade mina nya idag och blev nöjd.
          Det är ett par Kinetic Outlander. Ganska tunna, med öppningsbara fingertoppar för tumme och pekfinger. Handflatan är "räfflad" med nåt material för bättre grepp.
          Som sagt, de kändes sköna och rekommenderas.
          Mvh Micke
          har funderat på ett par sådana faktiskt se ju bra ut men funderar också på ett par ron thomson

Kommentera

Lyfter denna tråd och hoppas på lite mer kött angående VARMA, SMIDIGA, GREPPSÄKRA fiskehandskar.

Sköna handskar är lätt att hitta. liksom smidiga, bra grepp mot rullen krävs samt att handsken ska vara varm speciellt för nov-fisket. Det är när man ska samanfoga dessa krav som det blir svårt.

Gillar att ha fingrarna framme för känslan mot klinga och rulle. Har använt fleece och stickade som är varma och sköna men förbannat hala mot rullen, noll grepp.

Har provat dessa nu senast. Riktigt sköna, bekväma och smidiga med ordentligt grepp mot rullen.

Men satans så KALLA, frös om fingrarna vilket jag aldrig brukar göra, upphörde när jag tog av dom, med andra ord det blev VARMARE utan handskar. ? ? ?

Vad har ni för tipps och erfarenheter ?
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Mitt tips är , köp så billiga som möjligt , man har ändå slarvat bort dem efter 2 pass

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                Mitt tips är , köp så billiga som möjligt , man har ändå slarvat bort dem efter 2 pass
                Har kört medTegera 295 3 år. Vattentät och smidig arbetshandske som det går bra att jerka med utan att tappa känslan.
                Kostar mellan 140-170 kr beronde på vilken butik.
                Finns på Granngården/lantmännen.

Provat MÅNGA fiskehandskar men inget har funkat i närheten för mej som dessa gör.
                Tobbe.J

Kommentera

Ursprungligen postat av Tojon Visa inlägg
                  Har kört medTegera 295 3 år. Vattentät och smidig arbetshandske som det går bra att jerka med utan att tappa känslan.
                  Kostar mellan 140-170 kr beronde på vilken butik.
                  Finns på Granngården/lantmännen.

Provat MÅNGA fiskehandskar men inget har funkat i närheten för mej som dessa gör.
                  Bra tips. Klart att byggjobbarvantar borde funka. Ska minsann åka upp till en bygghandel i morgon och prova vantar.

Kommentera

Ett tips när ni kollar på arbetshandskar kan vara att titta på de sk. montörshandskarna.
                    De är lite smidigare och ger lite känsla ut i fingertopparna.
                    Både Tegera och Ejendals har flera modeller men det finns även andra märken som är bra.
                    Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 525 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot