Savagear paravaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear paravaner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear paravaner

Tjena! tänkte bara höra om någon testat savagears sidoparavaner och vet om de är bra eller anus?

peace
    http://www.Teamoptimus.net

öl är göttt

Kommentera

det är sant nilsson jag får nog ta mig en liten nattis jag med... men sen e de jobb imon
      http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

beror ju lite på storleken, men ta kontakt med butiken som säljer. Fråga hur stor paravanen är, vad den har för bärvikt och om dom har fiskat med den.
        Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Gimlan. Bärigheten spelar inte så stor roll för paravaner. Det är snarare hur bra dem drar. Kolla in filmen med black beast paravanen vs. great white. Man är lite bitter över att man äger 4 great white. Men blir andra paravaner då jag slitit ut dem...

Angående SG paravanen så gillar jag själva modellen på det sättet att den blir väldigt kompakt vid transport(till skillnad från den mycket populära great white) Man får ju lätt in dem i fiskeväskan. Frågan är ju hur bra dem drar? Det bästa jag sett i dagsläget är black beast.

http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

GHOST äger

Savage Gear är sorgligt kass i över 1,2 knop och min erfarenhet är att inte heller Black Beast är särskilt bra. Tycker absolut du ska kolla upp nya Ghost 2011 (www.ghosttrolling.com) - utan tvekan marknadens hetaste paravan. GHOST drar bäst i princip över hela fartregistret och dessutom är de betydligt lättare och smidigare än samtliga konkurrenter!

MVH Petter Tibblin

Kommentera

Jag skulle gärna se hur ghostparavanen beter sig med en riktig magnumwobbler som går tungt. Westins jätte(som de refererar till på hemsidan) är ju ett bete som går finfint med vanliga great white paravaner... Men är själv sugen på ett par ghostparavaner, men då ffa för flötestrolling....
              http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Jag gillar också GW paravanerna, betydligt bättre än Black Beast i mina ögon. Kanske inte när det är spegelblankt och när de inte belastas men dock när det går aningen sjö och man vill tynga ner sitt bete...Köpte o testade BlackBeastarna men blev besviken...de klarar knappt nånting vid lite sjö o hastighet...o sen väger de betydligt mer än va LMP uppger! Ghostarna är lite speciella men är en dimension för sig själva när det gäller drag med tunga, tröga beten o lite högre hastigheter. I låga hastigheter är skillnaden inte så stor i drag men ghostarna är trots allt så jvla lätta o goa.

Kommentera

Jag funderade på att köpa ett par SG paravaner, och hörde då efter vid en återförsäljare. Han hade på SG order skickat tillbaka alla för att dom tydligen drog för dåligt, detta var i höstas.
                  Go big or go home.

Kommentera

Köpte en SG i sommras, det var den sämsta skit jag prövat... Alldeles för lätt i botten så den låg bara och plaska runt rakt bakom båten, även med de minsta och mest lättdrivna Wobblers. Som tur fick man lämna tillbaka den och införskaffande ytterliggare en GW i stället. Synd annars med tanke på att de skulle gå att köra på båda sidorna om båten tack vare den svängbara armen. Hade ju minskat antalet grejor man behövt släpa på.
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 564 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85