Något nytt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Något nytt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Något nytt?

Kul att veta om någon har gjort några förberedelser inför den kommande säsongen!!!

// Zodiac

Ja jag ska ha fixat köket innan isen släpper, det är nog min enda förberedelse för säsongen....

Kommentera

Har bytt till Owner 2/0 och 3/0 krokar på en hel del beten, samt till lättare 10mm fjäderringar på alla jerkar utom dom som ska gå djupt.
      3st nya jerkspön ersätter mina gamla, har fixat det som passar mig bäst denna säsong och inga impulsköp som förra året...
      "Ny" dragbil köps troligtvis imorgon, det blir en Hyundai Santa Fé -04 och båten ska in på första service i slutet av Mars.
      Så till det bästa...jag fick äntligen hem min iPilot igår efter 49 jäkla dagars postgång från USA.
      (bajs-bomba USPS please!)

Nu ska jag bara fixa ett elmotor-fäste till Foxen, sen så är jag klar med alla förberedelser tror jag...
      Nej förresten, gamla båten ska ju säljas och gamla dragbilen skänker jag bort till föräldrarna.
      Senast ändrad av EsoxToni; 2011-02-19, 21:32.

Kommentera

Jovars, hittills har jag köpt på mig ett par kilo Sensas mäsk, nya rullar (till feeder och haspelspö), nylonlina, avkrokningsmatta + vågnät (Chub), plus lite småkrafs. Det blir dock lite mer nya prylar inom kort bl.a nytt feederspö, mer mäsk, partikelbeten, feederkorgar, krok, tafsmaterial, brillor, väska, sänken, mäsktillsatser, betesboxar, banksticks samt klykor.
        Senast ändrad av GbgRobin; 2011-02-19, 21:16.

Kommentera

Vi i baitbox-blogg flyttade till Norge i väntarn på sommaren.. på vår blogg kan ni följa upp våra fiskebravader (välredigerade filmer) samt våra eBay fynd inför årets sommarsäsong! http://baitbox.blogg.se/
          Vi finns även på facebook, http://www.facebook.com/pages/Baitbo...90573310962011 för dom som är tillräckligt fiskekåta för att följa oss även på denna sida!

Sköt om er!
          Senast ändrad av simdog; 2011-02-19, 22:44.

Kommentera

Köpt mig ett nytt ekolod som ska bli riktigt intressant,Lowrance 5x DSI och fyllt alla fiskerullar med superlinan Sufix 832 ..ska även gjuta upp lite nya jig skallar och mjukbeten längtar till våren och öppet vatten.
            Senast ändrad av LazziLax; 2011-02-20, 08:58.
            Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Nytt spö i klass 4 och dito flug lina (Rulle hade jag förut). Rullarna, rengjorda och smorda och alla flugor jag behöver för kommande säsong bundna. Kollat flug linorna. Och till sist köpt en Kamoflage jacka från Pinewood:

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jag har laddat med mängder utav Shaker Shad och nya Skippyfish! Fy tusan vilka abborrar jag ska ta i år!
                /Team Perax, Jon Persson
                http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                11 svar
                13 571 visningar
                0 gillar