Vad sägs om en rull FAQ?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad sägs om en rull FAQ??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad sägs om en rull FAQ??

Vad tror ni om att göra en typ av FAQ tråd om rullar. För det är vääääääligt ofta man är på jakt efter en ny liten rulle. Och informationen på nätet är ibland VÄLDIGT bökig att få tag på.

Har själv sökt en del fakta om olika rullar, tillverkningsår. Specifikation för just den typ av rulle man är ute efter och vad det är för uppgradering sen den nya generationen kom.

Ta tex abus ambor i pro rocket serien, innan hette dom Pro Shop.

Vad tror ni ? Ska man försöka göra en typ av rull FAQ, men då måste vi få lite hjälp av admin eller någon som har väldigt goda kunskaper om MÅNGA rullar.

Mvh
    Henrik
    32
    Ja, klockrent!
    90,63%
    29
    Kanske...
    9,38%
    3
    Nej, lägg ner!
    0,00%
    0
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Det hade varit bra att ha till hands för många frågar ju om det, speciellt då skillnader mellan olika ambassadeurer, vad olika modeller är lämpliga till verkar vara det folk frågar mest om.

Sen kan det ju vara bra att gå igenom alla occilerande spolsystem och allt vad det heter när man pratar haspelrullar... så folk vet vad det är.

Jag hjälper gärna till och skriver, men det finns nog folk här som vet mycket mycket mer än mig.
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Jag kommer försöka bidra med den information jag har. Men vi har väldigt många här på FS som kan otroligt mycket! Självklart ska dom som ställer upp få creed för det tid & arbete dom lagt ner.

Varför jag just tänkte på en rull FAQ är just pga att det SPRUTAR ut frågor om vilka rullar som lämpar sig till vad.

Då kan man benämna att rullar med detta är att föredra till lättare fiske osv.

Kommentera

Det är en god idé, men det blir mååååånga rullar, tar stor plats. Jag är villig att bidra med det jag kan i så fall, men jag kommer tjafsa emot när vissa skriver fel saker och orelevanta påståenden
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Bara en tråd...
          Känns som att rullar/spön kan få varsin egen kategori (trots att det redan finns väldigt många) där varje rulle får sin egna tråd. Lätt att hitta rätt då, jämfört med en 100 sidor lång tråd.

Men, jag är absolut positiv till tanken!

Kommentera

Låter som en utmärk idé!
            Kan inte vänta med att spendera långa nätter med att läsa dessa sidor.
            Häls /T

Kommentera

Då ska jag försöka att ta reda lite fakta om de rullar jag har hemma. Hoppas att ABU själv kan stå för lite information, ska slänga iväg ett mail till dom

Shimano och Daiwa ska också få sig en omgång mail. Vem vet, dom kanske också kan slänga iväg lite information till oss intresserade

Kommentera

Idén blir intressantare ju mer jag tänker på det. Tankarna far iväg mot ett materialbibliotek ifyllt av tillverkarna/återförsäljarna med info om allt ifrån beten till båtar =)

Borde väl ligga i tillverkarnas/återförsäljarnas intresse också, då vi ju är ett par potentiella kunder här på FS.

Kommentera

Frågan är hur många märken vill man ta upp? För ska vi börja benämna alla jäkla märken som finns på marknaden idag skulle det bli en RIKTIGT fet lista.....

Men jag har börjat med att skriva upp lite rullar jag har information om. Och sen rullar jag fått tag information om.

Kommentera

Det finns en superman här på FS när det gäller Ambassadeurer och det är FRB, men frågan är om han vill bidraga med sin kunskap som slår alla som jobbat på fabriken i mörrum, där har de inte koll på speciellt mycket egentligen
                    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 516 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av highfour, 2010-11-10, 13:34