Pikopath, Du känner inte någon som heter Pelle Lundin i Oslo?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Oi! det va dumt...
Collapse
X
-
Hur är gäddfisket i norge egentligen, tycker inte att man hör så mycket därifrån men det borde ju finnas en del insjöar som hyser hyffsade gäddor där med. Det ända man hör om är ju havsfisket och en del laxfiske som bevisligen inte går av för hackor.
Kommentera
-
Morn!
LOL bare kom det...ta med Prince White! langt å kjøre men
Ang. Fisket; så er øst og sørlandet som jeg besøker mest, bra på havsørning og havabbor, gjedde, gjørs, suter, braxen og andre søtvannsfisker, metefiskere trives vel best på sør og østlandet. Men det gromme havfisket er mer på vest og nordnorge. Har et par bra lakseelver innen grei kjøretid fra Oslo. Havsørningen på vestlandet er og KONGE, men oslofjorden kan konkurrere...
Sørlandet, hvor jeg befinner meg nå, ligger midt i nedbørsfeltet fra england og tyskland, og på 70-80 tallet døde mange vann ut pga sur nedbør, men tar seg opp.
Største gjedde som er tatt på sportsfiske i Nrge er vel 17,7...må neste sjekke, men det gikk rykter om en tatt nylig på 19 et eller annet.
Gjedda er ofte sett på som ufisk her og det er faktisk lov til å skyte, bruke strøm osv osv på gjedda...boooo!
Begynte med gjeddefiske på isen i vinter, og har blitt hekta og spes ette rå ha pisket flue i sjøen altfor mye etter HØ... Isen her nede i sør går og litt senere på vanna, enn på østlandet, så det er høysesong her nå på gjedde, hvor det begynner å dabbe litt av på Østlandet nå.
Og nu over til foreløpig rapport:
Det blåser storm i kastene her..
Men tok en havsørning tur i går (Onsdag) ble en liten sei, og en liten hø, pluss jeg mista en større når jeg skulle lande den..Fa**
I dag, torsdag, så var det på tide å få testet ut Spooksa. Og ikke mer enn at jeg hadde fått inn teknikken på dem, kasta det seg en gjedde over, HJERTEATAKK!!!! Drilla den det jeg kunne på feilinnstilte bremsen (IDIOT!!) men den kjørte seg fast i sivet (vasset?) og jeg mista den. Måtte sette meg og ta en røyk, tok 2 kast til og måtte ta en røyk til...
Mitt livs fiskeopplevelse hittils... Den skal tas i morra!!
Michael'dawg, mans best friend!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 015 visningar