Vad handlar det om då? Vad är det största problemet? Jag är inte insatt alls...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dokumentär yrkesfiske
Collapse
X
-
Jag tror det är lite mer avancerat än näten. Jag tror det ligger mer i utsläpp och sådant samt miljöförändringar. Det finns ju lax längre ut i havet. Kan ju inte va hans nät som stoppar all lax som ska upp i ån. Fanns ju betydligt mycke mer nät förr o då va de mer lax i både havet o ånDen som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
wtf?! massa fiskesnackare i nätfiskedokumentär!!!
kollade på en dokumentär om en nätfiskare vid namn Jim som fiskar lax och gädda, helt plötsligt sa han att han känt sig hotad genom forum på nätet (fiskesnack) och Pasi75 och sportfiske_Macke visas upp på tv (med censurerade ögon) pga kommentarer om att hans nät blivit förstörda osv... vet ni om detta? och får svt ens göra sådär?
den sista kustfiskaren hette programet!
Kolla 13:50!Senast ändrad av indy; 2011-03-13, 22:16.
Kommentera
-
Största problemet är väl att han fiska gädda. Men det är ju fler än han som gör. Bla fritidsfiskare,skarv,säl o även en o annan gädda följer nog med sportfiskarna oxo
Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
det är tragist att gå långt som till strafbar handling!Ursprungligen postat av Rullknäckarn Visa inläggDu vet inte riktigt vad det handlar om va?
sen kan det ju vara såatt han gör massa fel
och det tycker jag vi fiakr gädda med
den borde vara fredad under lek!
i stockholm skärgård har det dyckt upp många frednigs om råden å det är ju fan ända till 15 juniJERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&width=292&colorscheme=light&sh ow_faces=true&stream=true&header=true& height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>
Kommentera
-
Inlägget raderat av mig (tintin_jkpg) på inrådan av Bergman så han slipper stå tillsvars för eventuella lagöverträdelser som inlägget må ha varit.Senast ändrad av tintin_jkpg; 2011-03-14, 20:32.
Kommentera
-
Ja frednings områden är bra. Totalt fiskeförbud från börja till slutet av leken.Ursprungligen postat av uppsalakille Visa inläggdet är tragist att gå långt som till strafbar handling!
sen kan det ju vara såatt han gör massa fel
och det tycker jag vi fiakr gädda med
den borde vara fredad under lek!
i stockholm skärgård har det dyckt upp många frednigs om råden å det är ju fan ända till 15 juniDen som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Tyckte det var en bra dokumentär, men lite vinklad var den med ond musik när sportfiskare framställs etc etc. Tycker inte heller att Jim visade några som helst medhåll i sportfiskesammanhang, då han föreställer oss som onda som bara leker med fisken. Men jag tycker att det är helt oacceptabelt att han blivit hotad och smutskastad, helt ärligt, så funkar det inte i vårat civiliserade samhälle. För som Jimmy Andersson säger, det kan inte vara _endast_hans nät som pajjar för Mörrum, även om de säkert medverkar till en viss del. Dock tycker jag att gäddfisket under leken är något han bör kan hoppa över, eftersom han bör försöka dela våran "view" om vi ska dela hans.
Kommentera
-
varför har vi sportfiskare större rättigheter till fångst än yrkesfiskarna?
problemet ligger knappast i hans nät..
de e nog snarare en kombination av miljöförstöring och utfiskning med dom stora trålarna längre ut till havs.. ¨
med resonemangen i denna tråd är det ok för en yrkesfiskare o slå isönder en sportfiskares redskap för sportfiskaren tar yrkesfiskarens fiskar... eller?
enligt professorn i programet står yrkesfisket för 4% av antalet bonkade gäddor i blekinge. så några nät lär ju inte vara orsaken till nedgången?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar