Thailandsfiske från longtailbåt i Maj, Runt phi phi, samui, koh tao. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Thailandsfiske från longtailbåt i Maj, Runt phi phi, samui, koh tao.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Thailandsfiske från longtailbåt i Maj, Runt phi phi, samui, koh tao.

Solsemester i thailand i 2veckor, ska klämma in lite fiske från land, och försöka hitta på nån longtailkapten som vet några bra spots. Men jag har lite funderingar på utrustning och tekniker. Ska man langa i en wobbler och bara veva som en dåre?Och isf med vad för wobbler?Popper? vilka färger, storlekar. Någon sorts flötmete, bottenmete? Vad kan man hoppas på för sorts fisk? Tonfisk storlek mindre när det antagligen blir ganska närma land? Ska man testa trolling efter långtailbåten eller bara kasta och veva. Jag är sjukt taggad på fisket och är ute i god tid känner jag, Men jag behöver känna att jag vet hur jag ska fiska så att jag kan sova på nätterna

Hoppas ni har lite tips på hur jag ska få en skön fiskeupplevelse!.

när jag va där nere berättade skepparen att tonfisken aldrig blev större än 4 kg i dom vattnena.. o dom stora klumparna kom ifrån portugal..
    inte vansinigt kul me mega pennrullar o marlin utrustningar..

ul o små rapala kanske man va något o prova?
    stora poppers också..
    kanske rent av jerk?
    beror ju på hur möjligheterna till att ta med utrustning ser ut.. vissa flygbolag tar vansinnigt betalt för de..

Kommentera

Jag hade tänkt stuva ner ett teleskåpspö i resväskan, ingen monsterutrustning direkt. Får jag en 4kg tonfisk så är jag nöjd.

Kommentera

Jag var i Thailand nu i vintras (Koh Chang etc, Östkusten), och vi åkte ut med turbåt två gånger, och då var det bottenmete med bläckfisk som gällde. Fick lite grouper/tonfisk runt 1-2,5 kg. Blev mest smått dock, men vart förbannat roligt ändå. Satt och metade på morgonen då tidvattnet är högt då, fick lite allt möjligt i akvariefiskväg, upp till ca 4hg parrotfish. Hade med mig ett teleskopspö i väskan. Räckte gott och väl till den storlekens fisk. Dock fick man ju utrustning på båtarna(inte det bästa skicket, men funkade). Fiskade lite i floden i Bangkok med. Svårt att stå på nåt ställe bara, men fick någon slags catfish(som för övrigt har gaddar, ta inte i dem...tips)!

Hade inget flyt med poppers från land, gav inte det jättemkt tid. En av dagarna köpte jag mig ett bläckfisk-drag och kastade med det en timma, gav 4 bläckfiskar, vilket var riktigt kul! Små och bläcksprutande

Ha det gött i Thailand, det hade jag

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
        14 svar
        3 127 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg uditsen