Sommarplaner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sommarplaner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

M@;

Låter som helt rätt inställning! =)
    Tänk först - fiska sen!

Kommentera

I mitten av Juni drar vi till norge, till flagstavåg på senja närmare bestämt,för sju dagars fiske. Jag hoppas vi kan få en hälleflundra och lite finväder.
      Sedan blir det nog mest jerka efter gädda här i stockholm resten av sommaren, förhoppningsvis en resa till norrland för flugfiske.
      När drar vi?

Kommentera

Just nu är målet att hitta ltie heta sutarvatten i fagersta. Sen i början av Juli drar jag iväg upp mot pajala i 1½vecka.
        men det jag ser fram emot mest av allt är nog den 23e juli. Gyllene tider på stadion!
        Bajen forever!

Kommentera

Korten för fan!!! Seriöst, Gyllene tider?? Fan, jag som trodde du var en sutarmetare och inte nåt jävla pop-freak!

Sommarplanerna blir nog att fortsätta dra en och annan karp (har haft lite flyt nu i vår). Nu i veckorna är det dessutom dags för en sutare över 4 kilo. Om det lyckas kan jag sätta mig och meta löja med toppknutet resten av året
          Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Jag ska nog satsa mest på gäddflugfiske och gös och sutarmete. Men jag har inget speciellt planerat för sommaren, utan jag tar dagen som den kommer. Kan hända att det blir mycket arbete i sommar och då blir det antagligen inte så mycke fiske överhuvudtaget

Kommentera

Originally posted by grindpalm
              Korten för fan!!! Seriöst, Gyllene tider?? Fan, jag som trodde du var en sutarmetare och inte nåt jävla pop-freak!

Sommarplanerna blir nog att fortsätta dra en och annan karp (har haft lite flyt nu i vår). Nu i veckorna är det dessutom dags för en sutare över 4 kilo. Om det lyckas kan jag sätta mig och meta löja med toppknutet resten av året
              Ser att du kommer från Götet. Var är du någonstans när du lurar dina karpar? Är det Härlanda Tjärn och Delsjöarna som gäller, eller finns det mer "exotiska" platser omkring Gbg?

Är lite nyfiken på det där med karpmete, tänkt försöka mig på ett par pass i sommar (inte så jätteseriöst... tänker inte köpa all "nödvändig" utrustning utan helt enkelt försöka så gott det går med det jag äger och har)

Ha det gött!
              Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Planen för sommaren är att få prova många nya vatten genom en kombinerad familje/fiske semester och även två turer till Saltströmmen (juni å augusti).
                Två är även målen för sommaren1)är att se till att grabben får en "guld"fisk &(2) är att jag själv ska ta en Harr över 1,6kg.
                Inget av dom ska ju vara "omöjligt" så det är bara att se + på saken.
                Önskar er alla en kanon sommar!!!
                Sportfiske är ingen hobby, det är en kronisk sjukdom...

www.TeamF4F.se

Kommentera

Originally posted by m@
                  För egen del är målet att hitta tillbaka till grunden med fisket, d v s själva glädjen och njutningen att vara ute med spöt i handen. Har deltagit och gör det fortfarande i Svenska specimetävlingen, och inget har varit lika effektivt i att döda glädjen i att hålla på med en ädel hobby som denna. Så personligen skiter jag i vikterna (eller ska försöka i alla fall!) utan ska bara försöka njuta utan förbehåll! :-) Trevlig sommar på er alla freaks...
                  Helt rätt, fiske ska vara en avslappnad satsning.
                  BJ@

Kommentera

Jag har en otrolig massa med planer och saker jag ska testa, men det känns helt omöjligt att prioritera. Hittils har det slutat med att man sitter och drar snipor vid en vass.
                    Sutar och braxenmetet är det som jag ställt mig in på sen ett tag tillbaka, så det ska jag nog få tummen ur röven och se till att göra.

m@: Om du letar tillbaks till den där känslan så tycker jag du rotar fram lite metesprylar och tar dig till en fin skogssjö, tillsammans med gott sällskap, lite käk och folköl. Resten ordnar sig
                    Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

Originally posted by m@
                      För egen del är målet att hitta tillbaka till grunden med fisket, d v s själva glädjen och njutningen att vara ute med spöt i handen. Har deltagit och gör det fortfarande i Svenska specimetävlingen, och inget har varit lika effektivt i att döda glädjen i att hålla på med en ädel hobby som denna. Så personligen skiter jag i vikterna (eller ska försöka i alla fall!) utan ska bara försöka njuta utan förbehåll! :-) Trevlig sommar på er alla freaks...
                      Man behöver stundom ta ett steg bakåt och titta på det man åstadkommit. Ibland upplever man då precis som du gör och känner nu att man borde förnya sig i något avseende. Jag tror du genom din breda kunskap, skulle göra väl ifrån dig i rollen som handledare för människor med behov av bättre insikter i fiske.
                      Att ta av sina erfarenheter för att lära andra ger en enorm kick och responsen från dem, som lyckas genom dina råd, skänker en oerhörd tillfredställelse. Då har alla dina tävlingar inte varit förgäves, utan de har blivit ett gott ”groudbait” för din och andras fiskeglädje!

Du kommer igen!
                      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                      11 svar
                      13 522 visningar
                      0 gillar