Tuffa tider - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tuffa tider

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tuffa tider

Är det nån som råkat utför samma grej som jag? nämligen att allt i fiske väg går åt hellvete, jag menar att man inte får till det, nu har snart halva 2004 gått och allt jag fått har varit typ pimpel abborrar och små bäcköringar, jag har tappat massor av fiskar gäddor, borrar mm i en ialla fall acceptabel storlek, förra året var bland dom bästa jag upplevt under mina fiskeår, ändå var det de året jag har fiskat minst på, H-Ö säsongen blev ett fiasko inte än ända öring(missade massor) osv inte ens i min hemmasjö har jag i princip int fått något alls där jag i vanliga fall tar mitt "årsbehov" av fisk, nu har jag ioförsig inte fiskat varje dag eller varje helg, men har jag bara otur detta år eller, hoppas det vänder fram i sommar, (skall meta en hel del hade jag tänkt mig) berätta gärna om ni har haft det som jag.
    Jag känner inte hälften av er, hälften så väl som jag skulle vilja ... färre än hälften av er tycker jag hälften så bra om som ni förtjärnar!

jag har haft VÄLDIGT många bompass än i år, över hälften av fisketurerna har varit fiskelösa, resten har det landats snipor på... så du är väl långt ifrån ensam... Men vissa bra dagar har det varit också, och min "hemmasjö" har inte ens premiärat än (1:a juni) så än är det ju bara försäsong för mej ändå...

Får hoppas att fisket tar fart nu till juni så man kan få en bra gäddsäsong... måste bara inhandla lite manns stretch först...
    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Jag har också haft väldigt många bompass i år men så har jag mest fiskat ål i nya vatten med enbart lösa rykten som ledtrådar.
      Men jag kämpar vidare... jag SKA hitta ett bra ålvatten i närheten där jag bor...

Kommentera

Så är det, bara att bryta ihop och komma igen! =)

Kommentera

Skam den som ger sig! Jag har haft 4 bompass i rad i min flugfiskeklubbs vatten och där står nästan regnbågarna på varandra. Alla andra tycks bokstavligen håva upp fisk. Men så igår så lossnade det rejält och jag fick upp två stycken, släppte i en och tappade flera. Det kommer jag att leva på länge

Det går ofta trögt ett tag, sedan vänder det och då glömmer man genast bort alla bompass. Det är på något vis tjusningen med fisket. Allt eller inget!
          Allt eller inget är min filosofi!

Kommentera

du behöver inte känna dig ensam,, precis som di sp hade jag ett kanon år förra året,, men i år så har allt gått åt h*e, och jag har fiskat i stort sett varje helg sen isen släppte

Kommentera

jag har fiskat väldigt målinriktat efter stor abborre två somrar nu... och gissa om det kom upp nån över 8 hekto.. nej nej... för tre somrar sen fick jag upp två pb abborrar utan att anstränga mig ens... men när man lägger manken till så går det åt helvete... jag har ju fått väldigt många upp till 6 hekto ioförsig... men det är alltid dom som nästan aldrig fiskar som drar dom stora... mycket märkligt.... en kille i trakterna drog en gädda på 13 kg här i mörtsjön... å han fiskar väll 2 gånger per sommar... det är väll tillfälligheter antar jag väll när vi alla fiskar med samma tackel ungefär!

Kommentera

Jag tror inte man behöver lägga manken till alls.

Person ett lägger ner XX timmar på förberedelser och lägger ner XXXX kr på utrustningar, och fiskar "målmedvetet" och "riktat" tre gånger i veckan.

Person två lägger ner X minuter på förberedelser, och lägger ner XXX kr på utrustningar, och fiskar sju dagar i veckan, lite halvlojt.

Jag skulle kunna sätta mitt huvud på att person två kommer dra upp, om inte fler, så garanterat de stora som vi "målmedvetna" fiskare missar under vårt "riktade fiske"...

Men fisket i år har varit helt okej. Lite torsk, lite bäcköring, en marulk på 3 meters djup... Och detta på försäsongen. Kommer till Sverige i slutet av juni, och då jävlar smäller det!
                Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Fiske ska vara lugnt och avkopplande. Så fort du försöker prestera fisk har du sått fröna till stress och de gror snabbt och skickar rena stryplianerna på dig och ditt fiske.
                  Coola ner och relaxa. Så ska du se att du får det snärjigt att haka av alla firrar som vill dig något. Och tycker du att det skiter sig har du nog börjat i fel ände. Du skulle relaxa sa jag, inte relaxera!
                  Senast ändrad av BeBest; 2004-05-28, 08:49.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

"Och tycker du att det skiter sig har du nog börjat i fel ände. Du skulle relaxa sa jag, inte relaxera!"

Haha, där fick du banne mig till det, BeBest!
                    Tänk först - fiska sen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 545 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85