Min teori är att det var deras första tur för säsongen, under vintern har det legat kvar lite vatten i nån genomföring som sedan har fryst och spruckit en aning. Det har sedan under fisketuren sipprat in vatten vilket inte har märkts. sedan har man antingen ändrat kurs hastigt eller att personer har flyttat sig i båten hastigt, eller bägge dera. Vattnet har då kommit i rörelse och båten har slagit runt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Olyckan I Simrishamn
Collapse
X
-
holme, ge fan i att döma i förhand, kompisens farsa var med i olyckan, även om jag inte träffat honom så har jag förstått att han inte inte var full, senaste gången de hörde av sig var kvällen(?) innan olyckan, om någon av de inblandade skulle varit fulla så skulle det antagligen hörts på rösten.
isåfall kan det lika gärna ha varit droger inblandat.
Varifrån har du hört att de brukar kröka rejält?
visst båten kan ha en spricka som kan ha blivit större iom någon vridning så att sprickan blivit ett stort hål och forsat in vatten.
Vi får se om de hittar något nästa vecka när de bärgat båten. om det varit alkohol inblandat så har det antagligen legat inne i ett stuvfack, ock där borde det finnas kvar.
Då de har hittat kropparna och obducerat dessa och inte hittat någon alkohol, iallafall inte sagts något om i pressen så faller din teori där.
ska ni komma med konspirationsteorier också eller?
Kommentera
-
Båten tydligen bärgad, inga spår efter kollision.
Någon som vet vad det är för båtmodell och vad den har för rekommenderad motorstorlek? Tycker spontant att det ser ut som en båt som borde klara av 90hk och det känns inte som ett fel som borde dyka upp bara sådär.– Det mest rimliga är att avståndet mellan vattenytan och kanten i aktern där man fäster motorn har var för litet och att den har tagit in vatten där. Sen har allt gått väldigt fort innan den sjönk med aktern före, säger Tommy Lundvall, utredare på polisen i Simrishamn.
Han tror att det hastiga förloppet beror på att båtens tunga motor, en utombordare med 90 hästkrafter, drog ner aktern mot havets botten.
Kommentera
-
en Mörebas 6.20 långUrsprungligen postat av frejo Visa inläggBåten tydligen bärgad, inga spår efter kollision.
Någon som vet vad det är för båtmodell och vad den har för rekommenderad motorstorlek? Tycker spontant att det ser ut som en båt som borde klara av 90hk och det känns inte som ett fel som borde dyka upp bara sådär.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13165358.ab
Kommentera
-
Ok, hittar ingen spec men en del annonser på liknande mörebas med motorer på 90-100hk. Känns inte alltför ovanligt.
Kommentera
-
båten upptäcktes ju genom att den fastnade i en trålares nät. Det är kanske orsaken till att sånt är bortslitet eller av.Ursprungligen postat av ibbe76 Visa inläggI någon tidning antydes det att djupriggarna var av även så spöhållarna. även motorkåpan.
Om det hände vid bärgning visste de inte men nog borde sånt vara dokumenterat innan.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 157 visningar