lipgrip vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lipgrip vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Köp en som snurrar den där gula har funkat för mig sen 2004 . Nackgrepp är farligt garanterat lättaste sättet att få krokar i fingrarna. Lip grip för fisk under 5 kg och Håv för fisk över 5 kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av nma Visa inlägg
      Jag skulle rekommendera Berkleys lipgrip...ligger dock ovanför din budget (799 SEK) men finns ibland för lägre priser (exvis http://www.olssonsfiske.se/berkley-l...49-c-1023.aspx). Ett tips är att sätta på ett nyckelflöte av modell större för att undvika att den sjunker till botten om du tappar den i vattnet.
      Hej Nils;

Jag har Berkleys Lipgrip med våg i Gös- och Laxboxen. På handlovsremmen har jag som extra tips en kraftig gummipärla som inte glider av sig själv utan måste pressas utefter handlovsremmen tills remmen stramar åt runt handleden. På så sätt tappar jag inte Lipgripen även om jag (som vanligt) är slarvig...

Nothing is forever!

Old Firehand
      www.trumman.com - http://www.trumman.com/nyheter/nyheter_2011.htm

Kommentera

Ursprungligen postat av index Visa inlägg
        Inte för att jag är någon expert men ur den synpunkten låter det ju knappast som om gälgreppet skulle vara bättre än lipgrip.
        Har jag sagt att det är att föredra? använd en bra håv istället eller ännu hellre; kroka av fisken i vattnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av EgonLJ Visa inlägg
          Hej jag är ute efter en bra inte så dyr ligrip för max 350kr helst med inbygd våg, kanske dom inte har den bästa vägen men bättre än inget

Mvh Egon
          finns många o välja på men en som kan rotera med när gäddan börjar spralla är att föredra--

Kommentera

Ursprungligen postat av Atomic Visa inlägg
            Har jag sagt att det är att föredra? använd en bra håv istället eller ännu hellre; kroka av fisken i vattnet.
            Nej, det är sant. Tolkningsfel av mig där. Ursäkta.

Kommentera

Jag har en klockren teknik där jag säkrar fisken med lipgrip, lägger huvudet mot relingen (kroppen i vattnet), krokar av och tar sen gälgreppet. Ingen risk för krokar i fingrarna eller bommad fisk. Har tappat flera stora som slitit sig medan jag försökt få till ett bra gälgrepp.
              pannben, pannben, pannben..

Kommentera

Är det någon som har provat den här? http://www.fiskeimporten.se/sv/tillb...exclusive.html

Eller den ännu lyxigare bogagrip? Jag har en gull snurrepelle-grip tror det är BFT och den är helt värdo. En tvåkilosfisk som vaggar lite för den att öppnas av sig själv. Så jag måste skaffa en ny.

Kommentera

Men hur fan ligger det till egentligen? ÄR gälgreppet lika skadligt eller oskadligt som lipgrip? Verkar som att alla säger olika och det är ganska svårt att veta vem man kan lita på.

Jag använder håv för att få fisken still i vattnet sen lyfter jag den med gälgreppet. Har ett par monteringshandskar för 19 kr från biltema så att man inte riskerar att skära sig på varken krokar eller gälar.

Kommentera

Ursprungligen postat av alxalx Visa inlägg
                    Men hur fan ligger det till egentligen? ÄR gälgreppet lika skadligt eller oskadligt som lipgrip? Verkar som att alla säger olika och det är ganska svårt att veta vem man kan lita på.

Jag använder håv för att få fisken still i vattnet sen lyfter jag den med gälgreppet. Har ett par monteringshandskar för 19 kr från biltema så att man inte riskerar att skära sig på varken krokar eller gälar.
                    Kan handskar verkligen skydda mot sylvassa krokar som sticker?

Kommentera

Det är säkert skönt för gäddan med 2-3 trekrokar i käften när den försöker ruska sig loss i panik oxå ... Men en lipgrip lyfter man ju snabbt upp gäddan och man tar vikten samtidigt smidigt sen tar kompisen ett par kort och sjuss iväg igen !

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      14 svar
                      3 123 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uditsen
                      av uditsen