Vadare eller icke? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vadare eller icke?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    Håller med Sg..

Skulle själv aldrig åka utan ett par vadare om jag ska flugfiska i strömmande vatten, visst räcker gummistövlar i många fall. Men det är skönt att bara kunna kliva runt utan att fundera på vart gränsen går, och om man skulle dra sig på en halkig sten så kanske man inte blir allt för blöt. Även om man i dom flesta fall kanske inte står med vatten över midjan och fiskar så kan det ibland krävas lite äventyr att ta sig ut till själva fiskeplatsen.
    Precis. Det är smidigheten som gör det. Jag skulle personligen egentligen vilja fiska mer med vadare än vad jag gör (vid mete) Ett exempel är för ett par år sedan när jag fiskade sik i Skräbeån och det var högt vatten. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ta på mig så jag tog mina andningsvadare bara för att slippa bry mig om att bli blöt. Hur som helst upptäckte jag att jag kunde fiska där andra inte kunde och jag tog det passet en för året stor fisk just på grund av att jag hade vadarbyxor på mig. Jag hade aldrig landat den fisken utan.

Så, helt klart är vadare att föredra alla dagar i veckan, om möjligheten finns. Vid P&Ttjärnar är det oftast ingen nödvändighet men då har man oftast format vattnet efter att man ska slippa vada. I vilda miljöer med växtlighet och varierande djup och bottensubstrat är inte alltid fisken där det är som lättast att kasta från land

Kommentera

Okej! Tusen tack för era svar!
      Då kommer vi till nästa fråga som är baserad på min tajta budget; Kan jag hitta bra vadare för 500-800 kronor?

Kommentera

Ursprungligen postat av Christian Persson Visa inlägg
        Okej! Tusen tack för era svar!
        Då kommer vi till nästa fråga som är baserad på min tajta budget; Kan jag hitta bra vadare för 500-800 kronor?
        Det är tajt. Men du kan nog hitta ett bar bootfoot neoprenevadare för det priset. Det tror jag du löser.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
        11 svar
        13 558 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg jimmy85
        av jimmy85