gammal westins jätte... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gammal westins jätte...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gammal westins jätte...

Är dessa värda något? Verkar gå rätt dyrt på tradera ibland. Hittade en fortfarande inpackad från tidigt nittiotal skulle jag tro.

Fiskar dessa äldre modeller bättre än de nya eller är det bara samlarvärde..?

Är nog så att de fiskar bättre och har lite samlarvärde. Är intresserad om den är som du säger, skicka ett mail med foto till markus.thulin@live.se så kan vi säkert komma överens om ett pris.

Mvh Markus
    sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Skicka gärna samma mail med bild till mig med. nahoj_p@hotmail.com

Kommentera

Bild.

Click image for larger version

Name:	westin 001.JPG
Views:	2
Size:	64,6 KB
ID:	1760689

Har inte funderat över om jag vill sälja den. Tyckte mest det var kul att hitta den i gömmorna.

Kommentera

den måste väl vara rätt gammal? Kan inte minnas att jag köpt någon westinare på jävligt länge. Hade flera men vet fan inte hemma hos vem dom ligger. Säkert någon släkting man inte har nån vidare kontakt med längre.

Kommentera

Är inte så inbiten men jag har en riktigt gammal, vad jag tror är jätten. Men den har stålsked - så det kanske är helt fel.
            mvh Andreas
            http://www.fiskereflex.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av karmacoma Visa inlägg
              Är dessa värda något? Verkar gå rätt dyrt på tradera ibland. Hittade en fortfarande inpackad från tidigt nittiotal skulle jag tro.

Fiskar dessa äldre modeller bättre än de nya eller är det bara samlarvärde..?
              Hej Johan Eberstein;

Gamla modellen av Westins Jätte från förr är en sjutusan till Gäddwobbler...Jag har själv åtskilliga Westins Jätte i många olika färger som jag fick av tillverkaren Ingvar Westin från Skutskär i början av och i mitten på 1970-talet. Dessa gamlingar är mycket smalare över ryggen än de Westinare som tillverkas idag. Ingvar Westin tänkte sluta tillverka Westins Jätte på 1970-talet strax innan jag skrev om dess otroliga dragningskraft på Stora Gäddor. Jag byggde om mina egna Westins Jätte, tog bort ögleskruvarna och försåg dem med genomgående tackel av rostfri cykeleker. Vid denna ombyggnad blev de svävande eller ytterst långsamt sjunkande.

Söndagen den 29/6 1980 hade jag Bert "Berra" Mårdh och Svenskt Fiskes ledarskribent Lasse Söderberg som gästfiskare i min båt nere vid Mörkö i Trosa skärgård. Vi fiskade Gädda runt friliggande grynnor med toppar på 3 - 7 meters djup från kl. 9.30 till kl. 21.00. Förmiddagen var mulen och eftermiddagen till kvällen lyste solen. Det blåste 8 - 10 m/sek sydvästlig vind. Mao, det gungade ganska bra i min båt. Vattentemperaturen på 5 meters djup låg på optimala +14 gr.C. Ytvattnet höll +17,5 gr.C.
              Berra fick låna en av mina ombyggda Westins Jätte och på den överträffade han sitt gamla personliga Gäddrekord många gånger den dagen tills han slog sönder min silverfärgade Westins Jätte med grågrön rygg mot båtrelingen på min 17 fots Askeladden. Berra fick 18 Gäddor mellan 1,9 och 6,1 kilo. Lasse Söderberg fick 9 Gäddor mellan 1,8 och 9,9 kilo. Själv fick jag också några godkända Gäddor på ledade 27 cm Saida Tiger Stripe. Den största vägde 12,8 kilo och en som kanske vägde tre kilo mer hakade jag loss i vattnet precis utanför båten. Totalt blev det trots skapligt fiske bara tre invägda Gäddor över tio kilo den fiskedagen i min båt. Lasse Söderberg skrev om denna fisketur artikeln: Efter storgäddan med magnumwobbler och ekolod! i Sportfiskarnas tidning Svenskt Fiske Nr 10, 1980.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2011-07-05, 22:34.

Kommentera

Vill du ha ut maxpris på den rekommenderar jag Tradera. Den där skulle kunna sätta rekord tror jag.

Kommentera

haha, trumman, har du ett minne som gör rain man avundsjuk eller för du bara väldigt noggran fiskedagbok?

Hade inte tackat nej till att vara med en sån dag i alla fall :P

Kommentera

Ursprungligen postat av micke g Visa inlägg
                    Vill du ha ut maxpris på den rekommenderar jag Tradera. Den där skulle kunna sätta rekord tror jag.
                    har inte bestämt mig för om den ska gå ut till försäljning men det vore kul om någon kunde värdera den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 570 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85