Tänkte försöka mig på fisket efter gädda och abborre i Anten. Har gjort ett försök tidigare i sommar, gick sådär. Lade i båten i Gräfsnäs och fiskade i den norra delen av sjön. Är det någon som har några bra tips angående platser och metoder? Har även hört talas om finskaviken?, någon som vet vart detta ligger?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips ang gäddfiske Anten
Collapse
X
-
Hoho, jag har haft båt i anten och kan den någorlunda. Abborfiske i anten är sådär, har aldrig lyckats med det, gäddorna tar över helt. Runt gräfsnäs ruin är nog sämst fiske i sjön. Åk längs norra kanten en bit så kommer du snart till ett vasstråk som håller mycket gädda, åk vidare och runda en stenig udde så kommer du till ytterligare ett långt stråk med en stor grynna i mitten som är markerad med en järnpinne. Det stråket är fint för sommargädda. Går en djupkant utanför grundet där du kab testa aborrfisket, vet att andra drar aborre där. Finska viken tror jag är viken på västra sidan av sjön, där kanalen går mot mjörn. Där har du nog sjöns bästa fiske, där och hela norra stråket upp tillbaka till grynnan (en bra bit).
-
Du kan lägga i precis vid södra delen av sjön där det finns en badstrand. Du kan stanna väldigt nära vattnet med bilen och behöver bara lyfta ca 20m.Ursprungligen postat av cruento Visa inläggTack för tipsen! Vore intressant att testa den södra/västra delen. Går det att lägga i båten någonstans i den södra delen av sjön? Liten plasteka så det krävs ingen ramp, bara något lämpligt ställe att komma ner vid.
Kommentera
-
Gött!Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggDu kan lägga i precis vid södra delen av sjön där det finns en badstrand. Du kan stanna väldigt nära vattnet med bilen och behöver bara lyfta ca 20m.
Satt och kika på enirokarta utan i bli särskilt klok på hur det ser ut, men badplatsen måste jag väl se utefter vägen som går längs med den södra kanten.
Tack för hjälpen!
Kommentera
-
Tjena, kan man backa ner med trailer här?Ursprungligen postat av MastaPike Visa inläggDu kan lägga i precis vid södra delen av sjön där det finns en badstrand. Du kan stanna väldigt nära vattnet med bilen och behöver bara lyfta ca 20m.
Det ska väl finnas båtramp i Gräfsnäs(?) där man har nån typ av passerkort för att komma in, det kan man köpa när man köper fiskekort?
Mvh
DK
Kommentera
-
Behövs inget passerkort vid Gräfsnäs, bara backa ner.
Va där förra vecka. Vi tog väl 10 gäddor och lika många abborrar på några timmar. Dock inget stort och det mesta på spinnfiske med mindre spinnare. Dock skitfin kväll och härliga hugg med fina drillningar på lätta grejer.
Kommentera
-
Tack för hjälpen, det gick fint att lägga i vid badplatsen i den södra delen. LIten båt på trailer. Rullade ner hela ekipaget till stranden för hand, lite tungt att rulla upp det igen, men det gick det med. Klarade oss även från allt för mycket regn, bara lite smådroppar.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 457 visningar