trass - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

trass

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kan även lägga till att om du kör mycket med spinnare och linan är väldigt tvinnad så kan du (om du har båt) ro/köra och släppa ut linan bakom och "trolla" fast utan något drag eller beteslås eller liknande utan bara linan helt utan någonting på. Jag har aldrig provat det själv eftersom att jag aldrig har behövt det men jag har hört att det funkar för att räta ut linan

Kommentera

Ursprungligen postat av zippoo Visa inlägg
      Jag kan även lägga till att om du kör mycket med spinnare och linan är väldigt tvinnad så kan du (om du har båt) ro/köra och släppa ut linan bakom och "trolla" fast utan något drag eller beteslås eller liknande utan bara linan helt utan någonting på. Jag har aldrig provat det själv eftersom att jag aldrig har behövt det men jag har hört att det funkar för att räta ut linan
      Istället får du en massa lös lina... Vart har du hört att man inte ska ha något på? Självklart ska man ha något drag eller liknande som ger motstånd för att linan ska packas rätt på spolen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
        Istället får du en massa lös lina... Vart har du hört att man inte ska ha något på? Självklart ska man ha något drag eller liknande som ger motstånd för att linan ska packas rätt på spolen.
        Nej det ska man inte för då snurrar inte linan ut sig och blir rak utan den fortsätter att vara lika snurrad som från början! man ska trolla helt utan någonting på men självklart så måste man ju spänna linan med fingrarna när man vevar in igen. Men det skrev jag inte för jag trodde att man kunde tänka lite själv

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Säkraste sättet att slippa sådant skit är att köpa en multi , ser detta problem nästan varje gång jag ser haspel-fiskare
          Har bara detta problem på min minsta ul-rulle, inte någon av mina andra haspel som kostar lite mer.
          Men tipsa gärna om en bra multirulle för 0-7g, funderar på att testa multi ändå.
          Ha det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
          11 svar
          13 522 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg jimmy85