Nybliven Karpfiskare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybliven Karpfiskare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eller så var det ojämn kvalitet på linan. Alltså att det fanns svaga punkter lite här och där men när du testade hemma så hittade du ingen svag punkt.

Antingen det eller så var linan sliten som Sg sa, men det brukar man ju se om linan börjar bli

Kommentera

Ursprungligen postat av zippoo Visa inlägg
      Eller så var det ojämn kvalitet på linan. Alltså att det fanns svaga punkter lite här och där men när du testade hemma så hittade du ingen svag punkt.

Antingen det eller så var linan sliten som Sg sa, men det brukar man ju se om linan börjar bli
      Ja jag håller med, man brukar ju se att att den har börjat flätas upp eller slitas. Det är en riktig huvudkliare. Hade det hänt en gång så hade jag trott att det varit en sten som stött emot, men nu hände det säkert upp emot fem gånger, med två olika rullar som körde likadan lina. Precis som att den inte klarade av de hastiga rycken som uppstår när man ska rycka sig loss ifrån vegetation.
      Det kan visserligen vara som du säger att det hade ojämn kvalité. För väl hemma så testade jag ju bara sådär 2 meter av linan, resten tittade jag bara igenom för att se om det fanns något synligt fel.
      Jag bytte iaf till en grövre flätad lina med högre brottstyrka. Sen dess har jag aldrig förlorat lina, precis som den jag brukade ha innan jag stötte på den dåliga.
      Lyfte faktiskt upp en rätt så rejäl björk ifrån sjöbotten. Definitivt ett personligt rekord på ca 25-30 kg. Tyvärr var den för stor för att ta upp i båten så jag saknar bildbevis..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
      11 svar
      13 550 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg jimmy85
      av jimmy85