Hej! Min utmärkta haspelrulle från 1980 sjunger på sista versen och det är hög tid att investera i en ny rulle. Jag väljer mellan att behålla haspelvarianten eller att gå över till multiplikatorrulle. Vilka är för-och nackadelar med de båda typerna? Vad rekommenderar ni? Jag fiskar mestadels efter abborre och gädda i insjöar och sysslar både med trolling och kast. Blir det längre kastlängder med multiplikatorrullar men i gengäld risk för lintrassel? Tror ni att att det kommer att kännas avigt att plötsligt ha rullen ovanpå spöet? Och hur är det med vevningen? Är man högerhänt brukar man väl veva med höger hand om man har en multirulle, eller är jag ute och cyklar (jag har aldrig ens testat en multiplikatorrulle).
Som ni märker är mina kunskaper milt uttryckt begränsade, men jag hoppas att ni experter kan och vill hjälpa mig att bringa klarhet. Jag uppskattar varje svar!! Tack på förhand!
Bästa hälsningar,
Robert
Som ni märker är mina kunskaper milt uttryckt begränsade, men jag hoppas att ni experter kan och vill hjälpa mig att bringa klarhet. Jag uppskattar varje svar!! Tack på förhand!
Bästa hälsningar,
Robert
Kommentera