Vikt på denna abborren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vikt på denna abborren?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Asys85 Visa inlägg
    1.8punds kanske. Fick en på 900g som såg ut som den där om inte ännu högre också. Om nu inte den där fisken är dryga decimetern i bredd, annars är det inte en chans att den där väger 1.8kg, behövs väl ingen expert för att se det när man jämför bilden med TS's egna.
    Låt killen tro att den gör det, är ju bara han själv som vet vad den egentligen vägde.
    Visst kan det vara störigt med folk som lägger på ett par hg/kg men orkar inte bry mig om sånt längre då det bara är mytomanerna själva som kan ha dåligt samvete för det.

Bra sagt! men ja lägger man till ett kilo på en abborre då mytar man utav bara helvete xD

Kommentera

Inte en chans att den abborren väger 1,8 kg. Det sen liten ut, TROTS att pojken håller den långt från kroppen, utsträckt mot kameran. No way!
      -Visa hänsyn
      -Skräpa inte ner
      -Hantera fisken varsamt
      -Respektera gällande fiskeregler
      -Ha kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske token Visa inlägg
        Förresten så tycker jag det är lite lågt att börja diskutera en 12 årings abborre som mycket väll kan väga 1,8kg.. Även om den inte väger 1,8 så behöver man inte starta en tråd på ett forum om det..
        Orka...

Om du inte förstår trådens ämne eller syfte så kan du ringa mig på 0702128894 så ska jag förklara det långsamt.

/Dennis
        [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
        -Ta med skräpet hem.
        -Var ödmjuk.
        -Njut. Sluta hetsa o stressa.
        -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

Varför skulle du behöva förklarar det långsamt för mig? Jag är inte dum, jag kan läsa vad tråden handlar om.. Jag tycker inte att man kan döma abborren på den där bilden faktiskt. Den kan mycket väl väga 1.8. som sagt, en bild kan ljuga lika mycket som tidningar kan.

Kommentera

Fiske token, ta du en egen borre på 1,8 och fota den precis som killen gjort. Du måste väl klara av att se att den inte är så stor.
            Han håller ju den till på köpet långt ifrån kroppen. Sen är den ju inte ens fet. Tippar på en poundvåg ala tidigare Tempo.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Är väldigt ovanligt att riktigt stora abborrar tar på mask. Speciellt i augusti när det är varmt i vattnet. I regel är dom ju fiskjagande eller om det finns kräftor, så går ju dom helt klart i första ledet.
              Vi här som fiskar stor abborre. Är nog inte många som tänker på mask i första taget. Levande bete, spinnare, jigg och små vobbler är nog första tjing på sen sommmar fiske eller höst.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                Fiske token, ta du en egen borre på 1,8 och fota den precis som killen gjort. Du måste väl klara av att se att den inte är så stor.
                Han håller ju den till på köpet långt ifrån kroppen. Sen är den ju inte ens fet. Tippar på en poundvåg ala tidigare Tempo.
                Jo visst kan jag uppskatta vikter på abborrar. Men jag menar att det är dumt att tvivla å klaga på en abborre som kanske väger 1.8kg men man kan ju inte vara säker på att den INTE väger 1.8kg. Och är det inte nån som är med i tävlingen så behöver man inte fundera nått på det.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                  Är väldigt ovanligt att riktigt stora abborrar tar på mask. Speciellt i augusti när det är varmt i vattnet. I regel är dom ju fiskjagande eller om det finns kräftor, så går ju dom helt klart i första ledet.
                  Vi här som fiskar stor abborre. Är nog inte många som tänker på mask i första taget. Levande bete, spinnare, jigg och små vobbler är nog första tjing på sen sommmar fiske eller höst.
                  Jo det håller jag med på att det är ovanligt med storabborrar på mask. Jag använder inte mask, för får jag inte tag på agn så metar jag inte
                  Jag har funderat på om man skulle kunna bottenmeta med kräftor men jag vet inte hur man ska kunna göra det utan att dom kryper under stenar.

Kommentera

Haha=) Fin abborre!Jag har fått abborre i den storleken och med min mobilkamera ser dem inte ut att vara större en den där, så jag tvivlar då inte, och är det en tävling så borde dem ju använt nån slags våg som inte felar på 0.5kg

Kommentera

Jag gjorde en liten beräkning på skoj. Jag råkar har en exakt likadan håv i förrådet, och på mitten, från sida till sida (liggande röda strecket) är avståndet 38 cm. Om man tar samma linje och ställer upp, så ser man att det fattas en liten bit, närmare bestämt 6 cm. Det gröna strecket är 44 cm, och längre än 44 cm är inte abborren i alla fall. Sen får ni andra räkna ut vad den kan väga. Puss och kram!
                      Click image for larger version

Name:	abborren.jpg
Views:	1
Size:	347,4 KB
ID:	1760986
                      -Visa hänsyn
                      -Skräpa inte ner
                      -Hantera fisken varsamt
                      -Respektera gällande fiskeregler
                      -Ha kul!

Kommentera

Foton