gäddfiskeresa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gäddfiskeresa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gäddfiskeresa

Tjenare alla fiskare!

Är galet sugen på en gäddfiskeresa någonstans i sverige, Har ni några tips? Gärna något vatten med mycket storgädda 4kg+, där man kan hyra stuga/båt över en helg eller så.
    Och kanske har ni några tips på bra fiskeguider någonstans i i västerås/stockholms krokarna?
    Tacksam för alla svar!

Jag skulle kontakta bröderna Andén eller Peter Törnqvist. (fiskeguider)
    De utgår från Tokholm så de kan säkert guida dig till stora fiskar !

Sibbofjärden verkar ju vara skapligt hett så det kan ju vara värt ett besök !
    Lär dock kosta en slant men det kan det ju vara värt!
    Senast ändrad av HenkeW; 2011-10-12, 17:21.

Kommentera

Ursprungligen postat av jockenordlander Visa inlägg
      Tjenare alla fiskare!

Är galet sugen på en gäddfiskeresa någonstans i sverige, Har ni några tips? Gärna något vatten med mycket storgädda 4kg+, där man kan hyra stuga/båt över en helg eller så.
      Och kanske har ni några tips på bra fiskeguider någonstans i i västerås/stockholms krokarna?
      Tacksam för alla svar!
      Har varit ute med Ronny Anden en hel del gånger så honom kan jag varmt rekomendera!!

//Daniel
      Team Highland Sportfishing

Kommentera

Tjenare alla fiskare!

Tacksam för alla svar!

Det är nästan viktigare med kunskap om hur fisken fungerar före val av fiskeplats .
        Jag har vart i Blekinge finns å hyra i svalemåla men det är inte lättfiskat .

Skulle jag åka ut med Guide på gädda så skulle jag nog välja Anders Krus eller Jesper Lönnqvist från skärgårdsfiske.

/Fredrik

Kommentera

Hmm, okej tack för svaren! Ingen som vet var man kan hyra båt för en dag vid dalälven?

Kommentera

Åk upp till Hedesunda Camping. Där i vattnen finns grov gädda och gös. Ägaren av campingen, Meindert Hamstra, är hejjare på gös och kan vattnen väl.

Där finns stugor för 450kr/natt för 4 personer och båtar till uthyrning.

Var där för några helger sedan, riktigt grymt fiskevatten. Dock så hade vi inte vädret och fiskarna var inte på hugget. Men djuptrolling gav i alla fall lite resultat på totalt 15 gäddor med topp på 5,5. Några abborrar, största runt 0,7 och en gös på 2,4. Men vi var i första hand ute efter gädda.

Men om ni ska åka ner till där Dalälven mynnar ut så passa er för att åka längre bort än första bron, då ett annat fiskekort gäller där. Vi höll på att bli av med båt och hela köret. Men eftersom att vi inte var ifrån trakten så hade dom förståelse för det och vi fick åka vidare (tillbaka till vårt vatten igen).

Så med rätta omständigheter så kan jag varmt rekommendera Hedesundas vatten

EDIT
            ** Jag tror även att han erbjuder guidat fiske, men inte säker. Han har i alla fall en stor båt med 5-6 kaptenstolar. **
            Senast ändrad av kopingholm; 2011-10-13, 14:49.
            En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

Kommentera

Ursprungligen postat av kopingholm Visa inlägg
              Åk upp till Hedesunda Camping. Där i vattnen finns grov gädda och gös. Ägaren av campingen, Meindert Hamstra, är hejjare på gös och kan vattnen väl.

Där finns stugor för 450kr/natt för 4 personer och båtar till uthyrning.

Var där för några helger sedan, riktigt grymt fiskevatten. Dock så hade vi inte vädret och fiskarna var inte på hugget. Men djuptrolling gav i alla fall lite resultat på totalt 15 gäddor med topp på 5,5. Några abborrar, största runt 0,7 och en gös på 2,4. Men vi var i första hand ute efter gädda.

Men om ni ska åka ner till där Dalälven mynnar ut så passa er för att åka längre bort än första bron, då ett annat fiskekort gäller där. Vi höll på att bli av med båt och hela köret. Men eftersom att vi inte var ifrån trakten så hade dom förståelse för det och vi fick åka vidare (tillbaka till vårt vatten igen).

Så med rätta omständigheter så kan jag varmt rekommendera Hedesundas vatten

EDIT
              ** Jag tror även att han erbjuder guidat fiske, men inte säker. Han har i alla fall en stor båt med 5-6 kaptenstolar. **
              Hmm, pris på båthyrningen? ekolod? tackar för svar!

Kommentera

Ursprungligen postat av splash
                Kopingholm, det lät intressant som fan.

Vad kostar båten att hyra ? är det ekolod i den? motor osv ?
                vi är 4grabbar som är sugna. hur stora är stugorna? kan 4sova i den gott ?

Hur stort vatten är det? har han nån karta över vattnet med hotspots osv ? jag menar det är inte lätt få fisk helt som beginners i nytt vatten. och reser man så vill man veta alla hotspots självklart ifall inte guide ingår
                Jag vet inte faktiskt, vi hade med oss egna båtar när vi åkte dit. Båtarna är plåtbåtar med 15-25hk Yamaha motorer på (ej styrpulpet). Ekolod är jag osäker på.

Vattnet är riktigt stort och hotspots behövs inga TYP, det spelar ingen roll vart du tittar så kommer du tänka: DÄR MÅSTE FINNAS GÄDDA. Det finns djupkartor att köpa över sjön och han kan säkert markera några ställen. Det gjorde han för oss men vi gick på egen känsla eftersom vi ville ner till där dalälven mynnar ut.

Visst finns det säkert hotspots, men vattnet är väldigt strömt då det är en älv. Bara fråga han som äger campingen, skallig kille som finns med på bilderna här http://www.hedesundacamping.se/se/11/Fiska/.

Det rödmålade krysset, där nere slutar ert fiskekort att gälla, efter den bron krävs annat fiskekort, men det såg vi i efterhand att det gick att lägga till en kostnad på fiskekortet för att få fiska där.

Fiskekortet kostar 80kr/dygn.

Stugan går absolut att sova 4 i. Det finns 2 dubbelsängar, 1 bord med 4 stolar och en soffa. Endast en kokplatta för matlagning så ett stormkök eller extra kokplatta kan vara att tänka på.

Hoppas detta är till någon nytta, och skitfiske på dig/Er.
                Click image for larger version

Name:	fiskevatten.PNG
Views:	1
Size:	176,9 KB
ID:	1761213

Hmm, pris på båthyrningen? ekolod? tackar för svar!
                Jag vet faktiskt inte. Vi hade med oss egna båtar.
                Men du kan ju ringa och prata med han, info finns här http://www.hedesundacamping.se.
                Senast ändrad av kopingholm; 2011-10-13, 21:18.

Kommentera

Tackar! Blir nog att åka dit, vet du om det är någon åldersgräns på att hyra stugorna? vi är 2 18åringar en 17

Kommentera

Det ska nog inte vara några problem ska du se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
                    11 svar
                    13 519 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg jimmy85
                    av jimmy85