Fick ett tips att testa Spider Wire. Men den var inte nån höjdare. Lätt att få trassel och ville gärna gräva ner sig i lagret under. Fler som tstat på haspel och upptäckt nåt liknande. Går tillbaks till Fireline. MVH Gunnar J.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spider Wire.
Collapse
X
-
Re: Spider Wire.
Minns jag prövde skiten på ett ul-spö för flera år sedan, den gjorde mig inte lycklig.Originally posted by elanen
Fick ett tips att testa Spider Wire. Men den var inte nån höjdare. Lätt att få trassel och ville gärna gräva ner sig i lagret under. Fler som tstat på haspel och upptäckt nåt liknande. Går tillbaks till Fireline. MVH Gunnar J.
Power Pro it is...Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...
-
jag använder spider wire stealth till mitt jerk spö å det funkar perfekt, inge problem som helst..!!Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg
Kommentera
-
Det är visst stor skillnad på nya stealth och tidigare versioner.
Jag kör med stealth 0.25 på en Twin Power FA och jag tycker att den är bra mycket bättre än vad Fireline var. Dels håller den mycket bättre, dels fransar den inte samt att den trasslar mindre...
Däremot så gräver den ner sig lättare i underliggande linlager (på samma sätt som PowerPro'n) så den ställer mycket högre krav på linuppläggningen, så om rullens linuppläggning inte är den bästa så är nog fireline att föredra...
/D
Kommentera
-
SpiderWire har jag varit trogen sen den kom ut. Använder 0.18 mm
Använde till att börja med en Abu Syncro 503 senare en ABU SyncroMatch 1044. En helt problemfri lina, som inte behöver bytas varje år. Använder de rullarna till abborre, gädda, harr havs- och insjööring.
Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Nä nån dålig rulle vill jag påstå inte är fallet. Om man tycker att Daiwa Capricorn har dålig linuppläggning. Ja då är det inte många rullar som funkar. Nya Spider Wire är ju klart bättre än den gamla. Ett plus är väl att dimensionen är klart mer riktig än för Fireline. Men när man väl lyckats få en liten härva är det stört omöjligt att fu upp det. Gick mycket bättre med fireline att nysta. Grejen verkar vara att man kanske får gå upp från 0,17 till typ 0,20 för att den inte ska skära ner så lätt. Blir ju att när den skär ner att den tar med sig linan under. Och då uppstår ju härvor vad jag uppfattar. Man verkligen hör hur den skrapar i. MVH Gunnar J.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Kör med spiderwire på min okuma rulle ... så mäktigt besviken .. specielt på säljaren som sa att de inte fans nåra igentliga nackdelar med den
Trasslar sig som F*n slits nått otroligt mycke ska va Fireline kommer aldrig mer kör nått annatThe problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 272 visningar