Antalet Sportfiskebutiker??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antalet Sportfiskebutiker???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Antalet Sportfiskebutiker???

Kan inte låta bli att reflektera över hur fort antalet sportfiskebutiker ökar i Stockholm och säkert i resten av landet.
    Om jag då lägger till antalet webbbutiker som är inriktade på sportfiske blir det väldigt många.

Vem vinner på detta???

Självklart vi som konsumenter, en stenhård konkurens pressar priserna till konsumenternas fördel.
    Någonting som jag har dragit stor nytta av.

Jag hoppas se fler bra Sportfiskebutiker i Stockholm i framtiden och jag kommer fortsätta att göra mina inköp där priserna/utbudet och servicen är bäst!!

Sportfiske håller på att stiga i kurs och det fort. Stor draghjälp har TV varit genom att sända program om Sportfiske på SVT, TV4+ och Discovery.

Kanske är det en bidragande orsak till att antalet butiker ökar så fort.

Vad tror Du??

__________________________________________________ __
    Skitfiske på er allihopa!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

tror vadå?
    /Lazinko

Kommentera

hehe
      Om det blir dubbelhugg i min båt stämmer man obligatoriskt upp i nationalsången och tar en prisa snus(2006)...dock får man nog lov att ta en prisa nikotintuggummin nu för jag har precis slutat upp med eländet..(2007)
      Eller så skiter man i det och tar en prisa snus som en riktig karl, är nere i träsket igen (2008)

Kommentera

Det där går i vågor. Det kostar att bygga upp verksamheten. Lycksökarna har ofta inte den ekonomiska uthålligheten. De slås därför ut efter ett tag när leverantörerna ledsnat på dem. Innan dess har de hunnit skada de mera solida butikerna en aning. Alltför många skador tar även på deras uthållighet. Om också de slås ut kommer de presumtiva kunderna att riskera drabbas av att någon eller några få lyckas skaffa sig totaldominans. Det är heller inte sunt.
        Men sen går väl vågen ett varv igen.

Därtill finns även trycket från webbutikerna. Jag tror att de lokala butikerna börjar känna av det.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Re: Antalet Sportfiskebutiker???

Originally posted by Skitfiskaren
          Kan inte låta bli att reflektera över hur fort antalet sportfiskebutiker ökar i Stockholm och säkert i resten av landet.
          Om jag då lägger till antalet webbbutiker som är inriktade på sportfiske blir det väldigt många.

Vem vinner på detta???

Självklart vi som konsumenter, en stenhård konkurens pressar priserna till konsumenternas fördel.
          Någonting som jag har dragit stor nytta av.

Jag hoppas se fler bra Sportfiskebutiker i Stockholm i framtiden och jag kommer fortsätta att göra mina inköp där priserna/utbudet och servicen är bäst!!

Sportfiske håller på att stiga i kurs och det fort. Stor draghjälp har TV varit genom att sända program om Sportfiske på SVT, TV4+ och Discovery.

Om du funderar lite mer, så märker du att antalet fiskebutiker inte alls ökar utan minskar med en hastighet av tre-fyra per år..Och värre kommer det bli. Många försöker starta en butik utan att veta hur branchen ser ut..och efter en kort tid av mycket "oväsen" så försvinner dom igen..

Kanske är det en bidragande orsak till att antalet butiker ökar så fort.

Vad tror Du??

__________________________________________________ __
          Skitfiske på er allihopa!

Kommentera

Vafaan..Tryckte på fel knapp..

Jo..jag skrev att det faktiskt blir färre o färre butiker i landet med en hastighet av tre-fyra färre per år.
            Många försöker starta en ny "bästa o hetaste butiken nånsin" utan att veta hur branchen ser ut..Bullrar mycket, och sedan..Borta igen..

För att gå runt en person som ska ta ut lön o.s.v., så krävs det en omsättning på i runda tal 1,5 till 2 mille..
            Börjar man då räkna på det hela. Studerar sitt uppsamlingsområde o.s.v., så får man ganska snabbt kalla fötter om man har huvet med sig.
            Tyvärr så är många mer entusiastiska än tänker affärsmässigt, och det går åt skogen för dom..
            I vissa fall tråkigt, men sant..

Kommentera

Man kan ju faktiskt starta lite småskaligt vid sidan om sitt vanliga jobb till och börjamed för att sedan utveckla det hela till något man kan leva på. På så sätt blir det inte så många felsattsningar och det hela får mogna fram sakta, vilket brukar ge det bästa resultatet.

Kommentera

Många äro kallade. Få äro utvalda.

Kommentera

Hur funkar det i USA när t.ex Bass Pro öppnar jättelika butiker, hur kan de finansiera det? Och skulle detta kunna fungera även i Sverige?

Här är ett exempel, en ny butik ska öppnas (se länken nedan, där finns även en bild på hur det är tänkt att se ut) i en stad av ungefär Göteborgs storlek (jag har själv varit i nämnda stad). De ska öppna ännu en Bass Pro butik (Bass Pro är en kedja som finns på olika håll), och butiksytan ska vara så stor som 13000 kvadratmeter och ha ungefär 300 anställda, för att sälja jakt och fiskeprylar. Dessutom i en stad av Göteborgs storlek och inte som New York eller liknande. Det låter helt osannolikt med svenska mått mätt, hur stora är våra största butiker i landet? EL-GE eller Berras kanske ligger i topp där? Men jag kan inte tänka mig att de har 300 anställda. Skulle vara kul om detta koncept kunde testas i Sverige med, åtminstone EN butik i t.ex Stockholm.

Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Bass Pro säljer mycket över disk men massor via webben. Dessutom är det många turister som passar på när de är där.
                    Det kan finnas en annan köpmentalitet också. Svenson köper inte värsta grejorna. In på varuhuset och ut med ett färdigt paket för 700:- för han fiskar ändå så litet på somrarna.
                    John Brown tänker annorlunda, ska det vara, så ska det och då får det kosta. Det är ju bara den här gången han ska fiska men då får inget vara fel.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar
                    1 532 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot