gädda i grunt vatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gädda i grunt vatten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gädda i grunt vatten

hur skall jag ta dessa? har tagit ett par st.. ca 1-2 kg

det är ca 2 m djupt.. jag och polarn idag tog en gädda på en ron thompsson wobbler som ser ut som en zalt.. den var 18 cm lång och vägde en jävla massa och var flytande i fire-tiger färg..

nån som har nåt mer tips på fisketeknik? eller bete?

fiskar mest spinn med wobblers,skeddrag mm även buzzer-spinnare men wobblers har tagit klart mest fisktyp 8/10
    Fish On!

Har du testat rapalas minnow spoon? dom är kanonbra där det är grunt och har en mycket oregelbunden gång!

Finns både som vass och utan!

Kommentera

har inte fiskat så mycket med dom men.. har en med fast enkelkrok av vass-modell som är silver-orange/röd man kanske ska prova den
      Fish On!

Kommentera

super spook ??
        //Me

Kommentera

kanske skulle vara ett alternativ.. får kolla på det.. så fort jag får tag på 1700 kr så blire ett jerkset från lundgrens.. fast med en c3 6500 istället
          Fish On!

Kommentera

testa med skitter pop (eller vad de nu heter). jag var ute igår å körde det. tog fisk på ovanför djup och på ca 10 cm! både abborre och gädda.
            http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

De flesta av mina gäddor har jag tagit där djupet varit tre meter eller mindre. Jag använder oftast breda plåtdrag. De bär bra i vattnet och kan tas hem relativt sakta om man så vill.
              Eftersom det ofta är mycket växtlighet på grunda vatten kommer vobblers inte till sin fulla rätt. Det fastnar alldeles för mycket skit på sked och krokar.
              Sommartid fiskar jag även med 18 g Mörrumspinnare. Kastar prick på gläntor i vegetationen. Hivar man ut den så långt man förmår på frivatten, så gräver den ned sig i botten men inne bland näckrosorna fungerar den bra. Linan vilar på bladen och spinnaren klättrar över dem. Låt den sen få sjunka en meter så ska du se att gäddorna i närheten slår till!
              Jag har bytt kroken till en med större och spretigare tofs och undviker därför att ofta att fastna i näckrosorna.
              Man bör även ägna linans dimension en tanke. En grövre lina lyfter betet. Det kan man utnyttja på grunt vatten.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ixu, testat Mann´s Stretch -1 ? Om inte lär du bli förvånad. Själv kör jag mest Chartreuse/Yellow...

Kommentera

Originally posted by JackSprat
                  Ixu, testat Mann´s Stretch -1 ? Om inte lär du bli förvånad. Själv kör jag mest Chartreuse/Yellow...
                  en av mina gammla sommar favoriter som jag helt har glömmt bort. tog mycket sommar gädda på den för 5-6 år sen! just den är pensionerad men det kanske är dags för mig o skaffa en ny! tack för påminnelsen

Kommentera

minnow spoon skulle även jag rekomendera. går fint i ytan. samt att det är bara kasta rakt in i haven med näckroser och nate. brukar bli ganska goa hugg när den tar precis i ytan samt att om de missar är de ofta där å försöker ett par gånger till på direkten. har även tatt ett par fina abborrar på denna på grund vatten.
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Maldini, 2010-08-30, 09:41
                    7 svar