Fisketuren, Skolarbete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketuren, Skolarbete

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Väldigt bra skrivet jag gillade den! Kände igen mig med det där med Gäddan :/ Men mycket bra skrivet!

    Kommentera


    • #12
      Påminner om mitt första stora fiskeminne. Trotts att jag är 30+ saknar jag din skrivtalang. När jag var yngre metade jag mycket mört. Efter att ha knådat ihop lite deg till metet gav jag och mina kompisar oss av på cykel genom skogen och ner till vattnet. Efter att ha dragit upp 10-15 mörtar fick jag iden att sätta på en trekrok och agnade med en mört och svepte ut ekipaget några meter från ett näckrosbälte. Mete med levande mört var då ingenting jag hade hört talas om. Efter ngn minut dök flötet och en gädda rusade ursinnigt iväg med mitt bete. Då jag tidigare bara fått smågäddor var detta en helt ny upplevelse. Utan ståltafs och allt för lite lina var allt över på några minuter. Gäddan slet av linan och lämnade en förvånad 12-åring kvar på stranden. Sedan dess är jag fiskebiten för resten av mitt liv. 18 år senare lyckades jag uppnå ungefär samma känsla då jag tog min första 10:a. Skillnaden var dock att den här gången fick jag upp den.

      Funderar nu på om jag skulle återvända till det vatten där allt en gång startade, med siktet inställt på att ta den där jäveln som slet sig. Förmodligen var det bara en snipa då, men kanske har den precis som jag växt till sig lite!!!
      Senast ändrad av Ludde Lundin; 2011-10-14, 14:39.
      LUDDE

      Kommentera


      • #13
        Trevlig!
        You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Arbetar...
        X