Din favoritmetod ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Din favoritmetod ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jahop! ja trodde man bara trollade efter dem med plasst bläckfiskar! det går inte att meta kirurgfisk! munnen e så smal att inte sen minsta kroken o den tunnaste linan skulle gå in, de äter bara plankton typ, ja tror att det var kirurgfisk iallafall!
    Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Hmm svår fråga... står mellan jerk och mete för mig, jerk är ju det fisket som jag tycker är överlägset roligast, skönast hugg, effektivt o.s.v. Men å andra sidan kan jag inte komma på någon art som inte går att fånga på mete

Aja röstar på mete iaf
      Skitfiske alla

Kommentera

det låter bra!
        Flytovarall + Tunnelbana = sitta själv = Sjukt skönt!

Kommentera

Helt klart flugfiske, man kan fiska nästan allt med fluga även träd och grenar en dålig dag
          Känslan när man tar en fisk på en fluga man själv suttit och knypplat ihop är oslagbar.
          Att sen förena fisket med entomologi gör att fisket få en ny dimension, enligt mig iaf.
          If we continue to do things as we have always done them, we can only expect to get the results we always have!

Kommentera

ytbeten efter abborre helt klart!

Kommentera

Röstade på mete för det har gett mig måånga sköna stunder i livet. Ett riktigt riktigt njutbart fiske. Sen är la spinn på andra.

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av icax Visa inlägg
                Helt klart flugfiske, man kan fiska nästan allt med fluga även träd och grenar en dålig dag
                Känslan när man tar en fisk på en fluga man själv suttit och knypplat ihop är oslagbar.
                Att sen förena fisket med entomologi gör att fisket få en ny dimension, enligt mig iaf.
                Ja håller me dig!!
                Den känslan man får i hela kroppen när en öring (T.ex) tar den där torrflugan så de bara smääller te i ytan!
                O som du säger med en fluga man bundit själv...Wow !!!!
                Och vad de gäller entomologi-delen så e de också något som drar upp nivån på "kulhet" ett snäpp"!

Jag håller på med nästan allt fiske, men flugfiske e ta mej fan speciellt..
                Senast ändrad av Rockarn91; 2007-04-20, 07:01.
                Fishing4life

Kommentera

Havsfiske är ju ett väldigt vitt begrepp. Inkluderar ju det mesta.
                  Även om jag mestadels fiskar i havet valde jag mete. Det går ju att bedriva överallt, hav som insjö. Jag bor ju i inlandet och kan inte bege mig till havs var o varannan minut.

CU ÅL FOLKS

Uttern_
                  Den gamle och navet
                  (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Mete, den naturliga formen av fiske, så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av nattfiskarn Visa inlägg
                      ja vet en!!! merlin, ok svärdfisk osv...
                      Svärdfisk metas som sagt för det mesta. Marlin metas också en del , ett av sätten är "kite fishing" där man kör upp en drake som har en utlösare kopplad på undersidan. Där kopplar man fast linan och sen trimmar man in draklinans längd så att den levande flygfisken går som en thepåse i ytan. Skall tydligen vara väldigt spektakulärt och effektivt, bommade själv ett pass för några år sedan pga att det för första gången på en månad blåste för lite...

Mete är helt klart mitt val men jag bedriver de flesta metoder ofta och gärna.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 650 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X