Vilken lina gillar ni mest? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken lina gillar ni mest?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Helt klart Power Pro Har testat Fireline, den "snäpper" ju bara av hela tiden - Scrotum
    Fabrikör Stava rules...

Kommentera

Faktist, jag fiskar med Fireline.. och när jag fiskade i saltvatten första gången märkte jag hur linan blev helknas! Tappade många drag på det dessutom, surt som fan! Den tjorvade sig i öglorna helt enkelt, och draget flög åt fanders när linan ba ''snappade'' av! Så skölj rullen i färskvatten, ett tips!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Jag har använt Penns Dynabraid väldigt mycket både till båtfiske och kustfiske. Kastar endast med multi. Måste säga att det är en väldigt tålig lina, tål slitage mot berg och båtbottnar bra, mjuk och följsam likaså och linan håller i knuten bra också, palomar är den enda knut jag använder. Har använt P-P också men jag tycker Dynabraiden är lika bra och så är den billigare. Fireline funkar till båtfiske men till kast så tycker jag den skär ner lättare i underliggande varv. Och det med att den går av har jag varit med om men den reklamerades och den nya höll. Kan tänka mig att det finns måndagsex av alla fabrikat, men tror att det händer lite för ofta med Fireline. Har hört det av lite för många.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Strens "Super Braid" till multirulle ...
          [FONT="Fixedsys"][/FONT]

Kommentera

Det beror på var och när. Överhuvudtaget tittar jag mest på att linan känns smidig. Sen spelar märket mindre roll.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
            http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
            http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Har fiskat med Power Pro i snart tio år, och inte haft någon anledning att byta. Till trolling kør jag dock hellre nylon.
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Tycker PP funkar kanon till multi, kört Stren nylonlina till trolling och ismete också väldigt bra stark och smidig.
                Gädda & Jäger
                www.gaddajager.se

Kommentera

Körde PP till multin förut, även tufline xp, men har gått över till spiderwire som ja gillar mycket mycket bättre.. PP och tufline suger åt sig för mycket vatten o är inte alls lika smidig som spiderwire..
                  hos nylon är sufix xl strong favorit, skitbillig och döstark..

Kommentera

Filstar Power X är det bästa mete-braiden och annat lättare fiske jag någonsin skådat. JVS gör också bra saker.

Tyngre spinnfiskar blir det inte mycket av. Har använt Filstar Elite Braid vid tyngre fiske. Bra och billig. Måste säga att jag inte tycker linvalet är lika viktigt vid medeltungt och tyngre fiske som vid lättare fiske. Bara det håller hyfsat och är någorlunda slitstarkt. Jerk-essen kanske inte håller med om det
                    Mete framför allt!
                    www.Metetorget.com

Kommentera

Jag använder Sufix nya flätlina(vet ej om den är jätteny) men den är följsam och trevlig att använda till jerkbaitfiske.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 641 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X