Är du IGFA medlem? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är du IGFA medlem?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Forskning om vad? Om hur tunn lina man kan drilla en fisk på så länge som möjligt?

Kommentera

Linklasser är nåt som Amba 5000 och After Dark skulle nappa på. Som jag ser det är inte vidare bra att fjolla med en stor fisk på tunn lina bara för att få ett rekord.

Kommentera

Men om Flode tycker att det är fränt så ska jag givetvis ompröva min ståndpunkt...

Kommentera

All-tackle rules...
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            ...som inbringar pengar till fiskevård, forskning o.s.v, skitkasst ellerhur?
            Det är givetvis bra, men det hade varit en intressantare årsbok med mer artiklar.
            Senast ändrad av BBRF; 2007-09-22, 06:19.
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
              Linklasser är nåt som Amba 5000 och After Dark skulle nappa på. Som jag ser det är inte vidare bra att fjolla med en stor fisk på tunn lina bara för att få ett rekord.

Håller faktiskt med om det.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
                Nej, det är ju så sant, men om man skall "tro" deras slogan jobbar dom ju för fiskarna och fisken också. På vilket sätt eller hur kan man dock inte hitta en mening om på deras hemsida, som förövrigt ger ett fruktansvärt oseriöst intryck. Mkt "donator" överallt tycker jag...
                Senast ändrad av Flodebanan; 2007-09-22, 09:51.
                sigpic

Kommentera

Hej!
                  Jag är medlem och har fiskat efter deras regler då jag jobbat utomlands med big game fiske. Visst är det lite sjukt när de fiskar stora fiskar med tunn lina, det är lite tur inblandat men samtidigt är grabbarna riktigt duktiga på det de gör. Det kan man inte ta ifrån dem.

Man ska inte heller glömma att många av de som sitter med i styrelsen på IGFA är väldigt rika och inflytelse rika män/kvinnor. IGFA kämpar i samarbete med andra organisationer för att förbättra fiskpopulationerna och för att stärka hotade arter.

Jag törs nog säga att IGFA binder samman sportfiskevärlden.

För mig är det en självklarhet att följa regel verket med tafs längder, krokavstånd m.m. Fast för fiske efter stor fisk har jag insett att 130 Ibs (60 kg) utrustning är ett måste... Man får in fisken snabbt och kan kroka lös den snabbt. Har dock blivit "spooled" ett par gånger på den..... Men men, det ska inte vara lätt!!!!

Mvh
                  Johan Pettersson
                  Senast ändrad av JohanP; 2007-09-22, 09:31.

Kommentera

För er som vill rädda bestånden av billfish och andra hotade arter tycker jag ska gå med i The Billfish Foundation www.billfish.org De bedriver mycket forskning och har bla jobbat stenhårt i år för att ta bort longliners från mexikos kust.

Tag and release programmet är under deras vingar.

Det är bara att gå med!!!

Kommentera

JP finns det nån relation emellan IGFA och TBF?
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
                      47 svar
                      1 650 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X