Vilket jerkbaitspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket jerkbaitspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket jerkbaitspö?

Jag ska byta ut mitt Berkley 8'6 200g spö till ett kort spö då jag gillar korta spön mer än långa.

Det största betet som jag kommer att kasta är Bulldawg Magnum på 228g, det behöver inte vara optimalt för denna kastvikt med det ska GÅ.

De spön som jag har kollat på är:

Strike Pro Contest 6'8 180g
    Daiwa Powermesh 6'6 6oz
    Savagear Woody Light 6'6 180g
    Savagear Woody 6'9 250g

Rösta på Daiwa LUNA för att rösta på Woody 250g, Lunan är för dyr

Jag har hört att Woody 250g är överklassat, stämmer det?
    Vilket ska jag köpa? Jag gillar inte att Powermeshen har ett så kort handtag, är det värt att ha ett lite kortare handtag?
    Kom gärna med andra förslag om spön som kostar under 1500kr (beställer gärna utomlands)
    Jag kommer att kolla på dom irl någon gång snart men vill veta vad ni som fiskat med dem tycker
    107
    Strike Pro Contest 6'8 180g
    42,99%
    46
    Daiwa Powermesh 6'6 6oz
    21,50%
    23
    Daiwa Luna 6'10 180g
    22,43%
    24
    Savagear Woody Light 6'6 180g
    13,08%
    14
    Senast ändrad av Österfisk; 2010-07-23, 10:51.

Jag vill höra vad ni tycker!
    Skriv på!

Kommentera

Team polaren kör med woody 250gr och jag har testat det lite till å från.
      Är ett rätt skönt spö men gillar inte den konstiga fjädrande spö toppen som
      vibrerar efter stortsett varje jerktag. Om du har lite längre fingrar skulla jag isnf satsa på en fet stenhård påk från st.croix istl.
      (*hint* Har ett 6,9 230gr ligger till övers *hint*)

Själv röstade jag på Strikepro 6.8 180gr då jag gillar drillningens actionen i mitt 7,6 150gr och 6.6 150gr spö jag har. Pluss att jag har ett 6.8 på g hem för att kassta tyngre jerkar med. Kan tillägga att jag även kastar 180gr bullar med mitt 7,6 spö fast försiktiga kast med följsamma svepningar och funkar fint.
      Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Österfisk Visa inlägg
        Jag gillar inte att Powermeshen har ett så kort handtag, är det värt att ha ett lite kortare handtag?
        Bakhandtaget kan lätt förlängas, gjorde det själv häromdagen på mitt Powermesh.
        Se mitt album:

Kommentera

Ursprungligen postat av Spy Visa inlägg
          Bakhandtaget kan lätt förlängas, gjorde det själv häromdagen på mitt Powermesh.
          Se mitt album:
          http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/...id=2&sort=date
          Ok, jag har ändå hittat ett strike pro spö för 700 med frakt, powermesh kostar 1300 från England (jag kan fixa om någon skulle vilja ha)

Kommentera

Tjena, jag har ett Strike pro contact 6.8' 180g, spöet är grymt skönt, långt bakhandtag i kork.
            Enda negativa jag kan säga är rullfästet, nu var det inte så att mitt rullfäste snurrade, utan att det var rullen som hoppade ur rullfästet då gängmuttern hoppade några gäng bort vid utkast.
            det är det enda negativa jag kan säga annars kanon spö, resterande spön vet jag inte hur dessa funkar.

bör tilläggas att det är den första utgåvan av spöet jag har, vet inte hur de nya strike pro spöenas rullfästen är så det låter jag vara osagt

mvh
            Senast ändrad av Jokk3; 2010-08-03, 13:39.
            Skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2016-01-10, 08:41
            47 svar
            1 734 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mrfisker  
            Arbetar...
            X