Vilken tidning tycker ni är bäst? Själv gillar jag FiskeJournalen
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken fisketidning är bäst?
Collapse
X
-
Fiske-Feber har klart de bästa reportagen, men FFA och FJ har intressantare tester (där de jämför ett större antal produkter från olika tillverkare). Det är även lite väl långt mellan Fiske-Febers nummer, men Fiske-Feber får ändå min röst för de klart bästa reportagen.
Kommentera
-
Hej
Tycker det flesta testerna i dagens fisketidningar är mindre bra. Mera produktinfo än test, och känns vinklade till förmån för den som annonserar mest. Jag tycker inte som Träben är FiskeFebers tester är sämre, snarare tvärtom då de testar och inte skriver bara produktspec som jag kan hitta själv på internet.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av RichardR Visa inläggHej
Tycker det flesta testerna i dagens fisketidningar är mindre bra. Mera produktinfo än test, och känns vinklade till förmån för den som annonserar mest. Jag tycker inte som Träben är FiskeFebers tester är sämre, snarare tvärtom då de testar och inte skriver bara produktspec som jag kan hitta själv på internet.
Håller med dig. för mycket specs och mindre testinfo har överhand i de flesta tidningar. jag gillar FF för sina reportagen.
Kommentera
-
Jag föredrar Fiskefeber nu när de slutat med flugfiske, vart riktigt syrak på några nummer innan de gjorde som till 90% bestod av artiklar med nån som viftade runt på en pinne med nån liten tuss i änden på linan. Finns ju specialtidningar om man nu har den böjelsen.
Problement med Sverige är att marknaden är för liten för specialtidningar (förutom flugfisket då) och då måste tidningarna kompromissa så att så många som möjligt skall finna det värt att köpa dem. Det tråkiga är då att jag personligen endast får en tidning där kanske 1/3 är nåt som jag verkligen finner intressant och där jag finner tips för att utvecklas i mitt fiske. Visst jag läser det mesta, men då när det intressanta är slut, och oftast blir det då toalektyr.
sigpic
Kommentera
-
Läser alla och har svårt att välja ut någon som är bättre än de övriga. Det är svårt att skriva om nya metoder i vartenda nummer så det blir en del krystade repotage (turbo-jerk följt av jerkmete....) samt mycket upprepningar (vertikalfiske i var och varannat nummer) vad gäller ffa teknikdelen. Jag uppskattar att läsa om olika fiskeäventyr/resor i olika former samt skulle önska mer rapportering från olika predatortävlingar runt om i landet.
Kommentera
Kommentera