Vi möter upp Jörgen, Robban och Lars, på Mälaren på morgonen. Jag Adam och Michael Rask skall fiska i båten denna dag. Vi hade bestämt att på kul ha en liten tävling.

Denna dag blir enbart sol och mer eller mindre vindstilla. Inte ett moln på hela dagen solbränna och väldigt varmt absolut inget gäddväder.
Vi fortsätter denna dag på mitt förra inläggs tema nämligen nya ställen, älskar att finna nya heta spottar som ger möjligheten att testa sin förmåga att leta.
Adam är uppe med tuppen.

Micke är fiske sugen!

Fisket drar igång och vi börjar prata om upplägget för dagen. Som sagt nya ställen är i fokus, kommer vi lyckas….? Hur ska man lägga upp en dag med bara sol och vindstilla. Ja en sak är säker grunt är inte att föredra.
Vi ser våra motståndare stå och dra smågäddor efterkanterna, Och vi petar upp några vi med men det duger inte nu ska det jagas större. Men med dessa förutsättningar blir det som sagt väldigt svårt…
Vi testar djupt med jigg men det vill sig inte, jerk, tail, spelar ingen roll dött bara mindre snipor. Jag använder min erfarenhet och lägger ihop den bank av info jag byggt upp under åren och inser vad som behöver ändras för att lyckas.
Smack Illex Giant Crusher 2 oz. Färg Clock Work Orange med xtra stingers krok med apterad liten jigg släpandes på botten över djupet.
En hygglig fisk i dessa förutsättningar. Ca 5,2 kg 90 cm.

Strax efter kommer en urstark madame som ett tåg grymma rusningar och totalt ursinnig.! UNDERBART!

104 cm 7,2 kg sådär ja det börjar arta sig.

Draget : Galet fin färg och galet bra drag jag gillar det verkligen. Väcker tröga tröga gäddor.*Illex Giant Crusher 2 oz Finns på Sportfiskeboden Västerås.

Kvällen kom och 20 gäddor senare så får vi vara grymt nöjda med dagens fiske och sällskap. Och vinnare denna kväll står Team Adrenalin! *Vi kan bara njuta av denna dag och uppskatta solbrännan.

Ut och fiska med er *

/Jonas

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)