Frejo: Portabel båt från JN Innovation - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frejo: Portabel båt från JN Innovation

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frejo: Portabel båt från JN Innovation

Jag har tidigare skrivit om Boatpack – takbox och båt i ett. Här är ytterligare en liten portabel båt för de riktigt svårtillgängliga, mindre vatten. Denna är dessutom ett svenskt hantverk, vilket är väldigt trevligt. Konstruktionen är gjord för att vara både stabil och så lätt som möjligt. Detta har man löst genom lätta material och en trimaran-konstruktion.
    Vid transport så stuvas båten ned i sin egen huvudkropp och kan transporteras på takräcke eller inuti bilen. Att montera den går på några minuter och inga verktyg krävs.
    Det finns två storlekar att välja mellan, båda går att bära på ryggen men den större versionen är lättare att bära kortare sträckor i de handtag som finns. Viktskillnaden mellan de olika versionerna är endast fem kilo.
    Båten är byggd i glasfiberarmerad polyester med aluminiumprofiler som förstärkning. Den består av en huvuddel samt två pontoner som har lufttankar vilket gör att båten skulle flyta även om den blir vattenfylld.
    Priset för detta ekipage är 12 900 kr för den lilla och 14 900 kr för den större. Är man intresserad så kan man kontakta JN Innovation via denna sida.
    Den lilla Den stora
    Mått packad: 145x64x37 cm 165x64x42 cm
    Mått monterad: 210x145x37 cm 238x165x42 cm
    Vikt ca: 23 kg 27 kg
    Rekommenderad max lastvikt: 95*kg 120 kg
    Översikt över båten

Bärbar med axelband

Båten går även att stå i

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Min fiskeblogg Skvalp
    +FishEco

Det har jag spanat på en tid. En mycket bra båt, tycker jag. Det som imponerar mig mest är stabiliteten. Jag skulle vilja ha en. Det blir svårt att stå i boatpack, tror jag.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
    12 svar
    3 852 visningar
    3 gillar
    Senaste inlägg Henke E
    av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
    87 svar
    6 348 visningar