Igår var vi ut en sväng igen jag och Micke. Som vanligt så här på sommaren så var det göstrolling som stod på agendan. Vi kom ut vid 19 tiden å körde igång! Det tog inte lång tid innan vi landade den första gösen. Sen händer något… Micke hänger på en Rapala vobbler modell större och vi hinner inte trolla långt för än det smäller till ordentligt i spöt! Micke greppar spöt blixtsnabbt och sätter mothugget-inget motstånd…!
Linan gick av hojtar han!
Det visar sig att fisken som attackerat betet klippt tafsen rakt av! Vi kör med tafsar av nylon i 1mm. Vi har aldrig varit med om någon fisk som klippt av en sån tafs rakt av… Det simmar monster i sjön. =) Vi gör en u-sväng å se där 50 meter bort ligger Rapalan å guppar, vilken tur i oturen!
Vi trollar vidare och vi får kämpa på bra innan jag till slut kan landa en bättre firre! Man märker att hösten
börjar smyga sig på och det börjar nu bli riktigt ruggigt på nätterna. Nu ser vi fram mot det kommande gäddfisket och om drygt en vecka är det dax för Värtan cup. Efter det drar vi till Nord Norge och fiskar och vi får hoppas på några fina bilder där ifrån här på bloggen senare. Micke ville inte va me på bild den här gången, fiskarna var för små sa han…
Tight lines! Freddan =)



Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Linan gick av hojtar han!
Det visar sig att fisken som attackerat betet klippt tafsen rakt av! Vi kör med tafsar av nylon i 1mm. Vi har aldrig varit med om någon fisk som klippt av en sån tafs rakt av… Det simmar monster i sjön. =) Vi gör en u-sväng å se där 50 meter bort ligger Rapalan å guppar, vilken tur i oturen!
Vi trollar vidare och vi får kämpa på bra innan jag till slut kan landa en bättre firre! Man märker att hösten
börjar smyga sig på och det börjar nu bli riktigt ruggigt på nätterna. Nu ser vi fram mot det kommande gäddfisket och om drygt en vecka är det dax för Värtan cup. Efter det drar vi till Nord Norge och fiskar och vi får hoppas på några fina bilder där ifrån här på bloggen senare. Micke ville inte va me på bild den här gången, fiskarna var för små sa han…

Tight lines! Freddan =)


Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)