[FONT=Comic Sans MS]Nu närmar sig våren med stormsteg![/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Undertecknad tog ännu en tur till Ringsjön för att kolla möjligheten till fiske på sjön.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Till min stora glädje visar det sig att Kung Bore har[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]släppt sitt grepp om Gamla Bo och Ringsjön.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]På bara en vecka har den 3-4dm tjocka isen förvandlats[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]till spillror av sitt forna jag.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]
[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Förra söndagen fanns entusiaster som fiskade på isen och själv sprang jag omkring på isen och drog upp ett par glömda rör ur sjöbotten.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Men isen är ett minne blott
.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Visserligen önskade vi i höstas att sjöarna skulle frysa till men[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]aldrig trodde man att det skulle bli i sådan omfattning.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu väntar fiske efter Gädda och Gös, kanske redan på lördag[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]om bara vädret håller sig något sånär stormfritt.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]
[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Vattnet har stigit minst 3dm på bara en vecka och [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]kan snart räknas till högt, bara man inte får tillstånd till det extra[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]uttaget vatten pga raset i Bolmen.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu verkar bryggläggningen på klubben säkrat[/FONT][FONT=Comic Sans MS]*den 10:e April och båten kan snart sjösättas.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Och tur är ju det nu när Jörgens båt utsattes för [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]stöld och sabotage*under veckan som gick.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu kan vi bara se fram emot vårfisket som stundar[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]och hoppas att vädergudarna har förbarmande med oss.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu vill jag samtidigt passa på att inbjuda alla medlemmar i ERSFK[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]till bryggläggningen den 10/4 kl 8.00.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Vi brukar vara färdiga vid 13 tiden och avslutar med att[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]klubben bjuder på korv och kaffe till de som hjälpt till[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]på ett eller annat sätt.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]
[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Conny[/FONT]
*
[FONT=Comic Sans MS]Undertecknad tog ännu en tur till Ringsjön för att kolla möjligheten till fiske på sjön.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Till min stora glädje visar det sig att Kung Bore har[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]släppt sitt grepp om Gamla Bo och Ringsjön.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]På bara en vecka har den 3-4dm tjocka isen förvandlats[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]till spillror av sitt forna jag.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]
[FONT=Comic Sans MS]Förra söndagen fanns entusiaster som fiskade på isen och själv sprang jag omkring på isen och drog upp ett par glömda rör ur sjöbotten.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Men isen är ett minne blott
.[/FONT][FONT=Comic Sans MS]Visserligen önskade vi i höstas att sjöarna skulle frysa till men[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]aldrig trodde man att det skulle bli i sådan omfattning.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu väntar fiske efter Gädda och Gös, kanske redan på lördag[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]om bara vädret håller sig något sånär stormfritt.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]
[FONT=Comic Sans MS]Vattnet har stigit minst 3dm på bara en vecka och [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]kan snart räknas till högt, bara man inte får tillstånd till det extra[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]uttaget vatten pga raset i Bolmen.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu verkar bryggläggningen på klubben säkrat[/FONT][FONT=Comic Sans MS]*den 10:e April och båten kan snart sjösättas.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Och tur är ju det nu när Jörgens båt utsattes för [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]stöld och sabotage*under veckan som gick.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu kan vi bara se fram emot vårfisket som stundar[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]och hoppas att vädergudarna har förbarmande med oss.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Nu vill jag samtidigt passa på att inbjuda alla medlemmar i ERSFK[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]till bryggläggningen den 10/4 kl 8.00.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Vi brukar vara färdiga vid 13 tiden och avslutar med att[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]klubben bjuder på korv och kaffe till de som hjälpt till[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]på ett eller annat sätt.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]
[FONT=Comic Sans MS]Conny[/FONT]
*
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)