MeanMachine: Lite lätt Abborrefiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MeanMachine: Lite lätt Abborrefiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MeanMachine: Lite lätt Abborrefiske.

Efter en välbehövlig paus från allt vad fiske heter så har vi nu haft lite väderskiftningar. Ett töväder har smällt snön och lite mer kallgrader på det har fått isen att smälta ihop med snön. Med andra ord lite schysstare förutsättningar för att kunna ägna sig åt fiske.

Stefan har varit på lite eget fiske i veckan och har äntligen lyckats knäcka kilo gränsen på abborre. Fick ett glatt sms där han berättade att han mitt i ett uppgivet pimplande överrumplades av vad han trodde var en gädda. Upp kom en grann abborre på 1.340g, om jag inte hörde fel. Kul för honom som fiskar så ofta året runt men aldrig fångar nått han kan få skryta med. ;-) Nädå, han är duktig på massa annat fiske bara.

Nu skulle vi ut och köra lite abborre på vår nyinvigda storabborre sjö. Denna gång gick det bättre att knalla och att ta sig ut till grundet var en barnlek jämfört med förra gångens pulsande. Vi pimplar järnet men hittar inget större. Vi går in till kanten där jag hade den stora på i min väntan på att grundet skulle bli ledigt och Stefan hittar här lite fin abborre. Dock inga kiloklunsar. Efter en stund tar jag mig tillbaks ut till grundet och på djupkanten hittar jag ett par finare borrar. Får upp en halvkilos och har ytterliggare en fin på innan dom försvinner.

Vi kör ett par timmar utan att hitta nått mer större och drar sen tillbaka till stället som Stefan hade stort på för ett par veckor sen. Här hittar vi en del fisk och jag tappar nått större i en kant.

En rätt så kul dag med fint väder och framförallt bra före. Hoppas det kan hålla sig så här nu ett tag, för JAG HATAR SNÖN.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Den som har flest prylar när han dör vinner!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
1 008 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 133 visningar