Team Poseidon: Rapport från torskfestivalen och mete med vandia i morgon! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Poseidon: Rapport från torskfestivalen och mete med vandia i morgon!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Poseidon: Rapport från torskfestivalen och mete med vandia i morgon!

Jag (Patrik) deltog ju i torskfestivalen under lördagen och söndagen. Under dom 2 dagarna kom det upp 365 torskar på 80 deltagare så fisket var bra. Individuellt så kom jag nog bland dom 15 första, tog även nästa största torsk. Och i lagtävlingen sluta jag och Bjällqvist på en 4:e eller 5:e plats av 29 lag. Vann individuellt gjorde Piotr Bielawski. Lagtävlingen vann Mats Arvattson/Andreas Åkerlund. Största torsk Cees Vader. En längre rapport finns på torskturer under fångstrapport.

Cees Vader från Danska Team Bleaser med tävlingens största torsk 6,4 kg.
    I morgon så blir det mete med vandia ska bli kul att komma ut och meta lite. Har ju kommit ett par storfiskreg på skrubbor bla. Under torskfestivalen i helgen så kom det upp rödspätta på 1380 gr, skrubba 900 gr och sanskädda över 500 gr. Dessa fiskar fångades i samma område som det fångats både slätvar och piggvar i innan. Så Södra Öresund har helt klart potential. Så nästa år så kommer det läggas en del pass i Södra delen.

Sten Larsen med slätvar på 2,2 kg som han fick under torskfestivalen förra året.

Stefan Rosenström med rödspätta på 1380 gr från söndagens fiske.

Piggvar på över 1 kg.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
985 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 841 visningar