Team Hajmat: Årets bete 2011 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Hajmat: Årets bete 2011

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Hajmat: Årets bete 2011

Några framstående beten i olika kategorier.

-
    Så var alltså året 2011 avslutat och vi i Team Hajmat kan blicka tillbaka över den gångna säsongen. Mycket saker har hänt under detta år; bloggen har ökat radikalt jämfört med året innan, vårt fiske har förändrats, vi har utforskat nya platser, lärt oss nya saker, nya metoder, träffat nya människor, ”upptäckt” nya beten, fångat en och annan schysst fisk och haft det jävligt roligt på vägen dessutom – precis så som fiske ska vara.

Under 2011 fiskade vi med en hel del olika beten och testade en massa konstiga saker som många kanske direkt rynkade på ögonbrynen åt och som visade sig mer eller mindre framgångsrika. Vissa gamla klassiker rotades fram ur de djupaste av vrår i fiskerummet och en del nya, heta grejer fick se dagens ljus för första gången. Vi har varit nyfikna och testat oss fram och några beten har utmärkt sig mer än andra i vårt fiske, genom att fånga mycket eller stor fisk eller för att de ”bara” varit roliga att fiska med.

Det bete som tar hem priset i kategorin ”Årets bete 2011″ är Svartzonker Plastic McTail och då framför allt tacklad med en paddel.*Första gången jag fiskade med ”paddeln” var när jag besökte Claesson himself i hans hemmavatten. Paddeln hade precis setts sitt första ljus och den här dagen fångade vi några av de första paddel-gäddorna, bland annat en riktigt vacker förleksmadame. Efter detta var jag fast. Några veckor senare upplevde jag och Mille ett riktigt galet fiske då vi fångade drygt 50 gäddor på en dags fiske och Paddeln fiskade helt outstanding och levererade och levererade tills mina två stackars paddlar var söndertuggade. Sedan följde en sommar och en höst och en vinter och Paddeln levererade fisk i alla möjliga slags vatten, djup, situationer och årstider. Ingen riktigt stor gädda har behagat nappa på våra paddlar än så länge, men väldigt många schyssta gäddor som den här.
    Det fina med paddeln är att den är så lättfiskad – det är bara att veva in den (om man vill). Man kan också svepa fram den, twitcha, jerka och göra lite vad man vill. Den fungerar till det mesta. Den kanske inte ser mycket ut för ögat, men passa er vad effektiv den är…
    -
    Paddeln blev alltså ”Årets bete” för min del. Milles bete för året då? Svar: McPaddle…
    Nästa inlägg kommer handla om det bete som ansvarar för min respektive Milles största gädda under 2011.
    P.S. Inspirationen till detta inlägg kommer, likt många andra gånger, från min favoritfiskeblogg Storfisken.nu som drivs av Oskar Knudsen. Den är helt klart värd ett besök. D.S.

Postat i:Allmänt, Övriga funderingar, Beten, Fiskerapporter, Fiskevideos, Gamla bilder, Utrustning/beten

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Swamp, 2019-12-02, 10:30
4 svar
3 154 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mikejohnson  
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
7 057 visningar
0 gillar