Vilken fisketidning ska jag välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken fisketidning ska jag välja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken fisketidning ska jag välja?

    Tjena alla glada fiskare!

    Jag tänkte börja prenumerera på en fisketidning, för jag orkar helt enkelt inte gå till ICA och köpa hela tiden!

    Så ja undrar vilken tidning som är bäst? eller vilken tidning som passar MIG bäst?

    Jag kör med haspel och fiskar Sveriges standardfiskar, Gädda, Abborre, Gös och kanske någon öring om jag har tur.

    Vilka tidningar har ni? varför är dom bra? osv

    Anledningen till att jag att jag frågar er är för att jag inte kan bestämma mig mellan FF eller FJ, sen får ni gärna tipsa om andra tidningar som jag kanske inte har koll på!

    Tack på förhand!

  • #2
    Svenskt Fiske finns ju. Dock står det massa om vattenvård osv i dom och inte så mycket tips och bilder på gäddfiske tex som i FJ och FF. Du får ju andra "erbjudanden" i Svenskt Fiske också som 5% rabatt i vissa butiker och något fiskekort bl.a. Va så för iaf , vet dock inte hur det är nu 2013 , någon annan kanske vet? Själv prenumererar jag på den och tycker den är hyfsat bra iaf http://kampanj.sportfiskarna.se/fiskesnack.aspx Det där erbjudantet fanns här på sidan på Fiskesnack ;D Själv skulle jag valt FJ eller FF Fiske För Alla , läser någon av dom ibland och tycker de är roligare , men har aldrig börjat prenumerera :P Vet inte varför dock...
    Senast ändrad av DippSeN; 2013-03-05, 21:48.
    Fiskar Abborre och Gädda

    Kommentera


    • #3
      Då finns det bara en tidning:
      Fiske Feber !

      Den överlägset bästa (svenska) tidningen om man är intresserad av Predatorfiske !

      Kommentera


      • #4
        Jag skulle alla veckans dagar välja Fiskesnack, +FishEco och komplettera med Luis Ramussens blog samt läst brittiska forum/artiklar på nätet... men det är jag det.

        Edit: Jag vill inte bidra med någon hets mot svenska fisketidningar. Just flugfisketidningar vill jag inte alls uttala mig om (då jag inte läser dessa). Kanske är jag i det stadiet att jag läst det mesta när det kommer till allmänt hållna artiklar. Cirkeln är sluten och jag har blivit kräsen. Jag är ute efter att läsa något som ger mig en wow-upplevelse eller aha-upplevelse. Själv köper jag strönummer av utländska tidningar. I varje sådan tidning hittar jag något av värde för just mitt fiske (främst mete).
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-03-05, 22:23.
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
          Jag skulle alla veckans dagar välja Fiskesnack, +FishEco och komplettera med Luis Ramussens blog samt läst brittiska forum/artiklar på nätet... men det är jag det.
          Är böjd att hålla med. Har efter att ha återupptagit fiskehobbyn köpt strönummer av samtliga tidningar och är måttligt imponerad.

          Kommentera


          • #6
            läs denna tråd http://www.fiskesnack.com/forum/show...lika-besviken!
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

            Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

            Kommentera


            • #7
              Håller med riddaren ovanför mig. Tryckta tidningar svider i plånboken och lämnar en alltid lika besviken. Jag har lärt mig mer här på Fiskesnack och andra forum i världen än jag har någonsin gjort via tidningar. Till och med Youtube innehåller mer matnyttigt än dagens fisketidningar tycker jag. Möjligen med undantag från alla gamla årgångar (70-80-tal) av FiskeJournalen jag fick ärva efter morfar när jag var liten. Då innehöll de något mer än bara reklam och produktplaceringar.
              A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

              Kommentera


              • #8
                Men nu svarar ni inte på frågan grabbar
                Bästa tidningen är Fiske Feber !
                Jag skulle mer än gärna se fler utgåvor av deras "specialnummer" som hette Predatorfiske ! (eller vad hette den?)

                Sen att dagens IT samhälle har annat/bättre att erbjuda är en helt annan historia
                (där även jag håller med er!)
                Fisheco och deras nättidning är klockren !
                Där står en hel del matnyttigt !
                Senast ändrad av HenkeW; 2013-03-05, 22:15.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                  Men nu svarar ni inte på frågan grabbar
                  Fiskeflott och jag gjorde det iaf.

                  Kommentera


                  • #10
                    Där ser man.
                    Det var klara besked på vilken tidning som är bäst här i tråden !?
                    Ser mest bara lite "raljerande" om vad han inte ska välja !?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                    29 svar
                    4 472 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X