Gäddfiskarens specialknep - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiskarens specialknep

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ett alternativ är kanske att ge ut mästerverket som e-bok. Ett relativt billigt och enkelt alternativ för förlaget.

    Oavsett hur, kommer den ut igen så lovat jag att köpa minst ett ex.
    Anders @ gäddfiske.se

    Kommentera


    • #32
      Jag skulle också gärna se den som ebok. Eftersom att någon hjälte redan fixat det så kan du väl bara sno tillbaks boken och ge ut den versionen som ebok, om den håller bra kvalitets standard då på inscanningen.

      Det viktigaste som finns för mänskligheten är att alla kan ta del av den kunskap som finns och leda oss framåt, därför gör det mig ont när informationen inte är tillgänglig trots dagens teknologi som kan göra boken tillgänglig för hela världen. Det är också viktigt att boken lagras digitalt så att den finns tillgänglig om 2000år i historiskt syfte.

      Jag har oceaner av tid och skulle personligen helt gratis kunna göra arbetet med att scanna in och digitalisera ett exemplar av boken om någon kan låna mig ett, om författaren tillåter det så klart. Så kan den ges ut på bibliotek och säljas i bokhandel.
      Senast ändrad av FiskeSnuset; 2016-05-26, 05:20.

      [FONT=Trebuchet MS] Ajöss och tack för fisken![/FONT]

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av FiskeSnuset Visa inlägg
        Jag skulle också gärna se den som ebok. Eftersom att någon hjälte redan fixat det så kan du väl bara sno tillbaks boken och ge ut den versionen som ebok, om den håller bra kvalitets standard då på inscanningen.

        Det viktigaste som finns för mänskligheten är att alla kan ta del av den kunskap som finns och leda oss framåt, därför gör det mig ont när informationen inte är tillgänglig trots dagens teknologi som kan göra boken tillgänglig för hela världen. Det är också viktigt att boken lagras digitalt så att den finns tillgänglig om 2000år i historiskt syfte.

        Jag har oceaner av tid och skulle personligen helt gratis kunna göra arbetet med att scanna in och digitalisera ett exemplar av boken om någon kan låna mig ett, om författaren tillåter det så klart. Så kan den ges ut på bibliotek och säljas i bokhandel.
        Om boken ska finnas tillgänglig om 2000 år så är det digitala formatet det absolut sämsta som finns, så det är säkrare att trycka på papper(håller i typ minst 1000 år), papyrus(håller i +2000 år) eller det bästa alternativet, hugga i sten(håller i över 10000 år).

        Kommentera


        • #34
          Jag Ska börja knacka in den i sten på engång åt trumman ☺

          Kommentera


          • #35
            Om vi lägger en femhundring var, hur många behöver vi då vara för att det ska vara ekonomiskt rimligt att trycka en ny upplaga?

            Kommentera


            • #36
              Jag har mailat Bonniers två gånger, men de har inte svarat. Mailade hit: info@albertbonniers.se

              Maila ni också, så kanske det blir lite fart på dem?

              Kommentera


              • #37
                Är det någon som har boken och vill sälja den så är jag intresserad. Betalar bra, skicka PM

                Kommentera


                • #38
                  Ett exemplar av Gäddfiskarens specialknep ligger ute på Tradera just nu:

                  http://www.tradera.com/item/250208/2...om-eftersokt-?

                  400 kr

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                    Tack Roger för att du uppskattar min anno dazumal bok om Gäddfiske, "Gäddfiskarens Specíalknep", Bonniers 1972...

                    Hade jag lite ork kvar och påtryckningar av andra Gäddfiskare riktade direkt till Bonniers skulle jag försöka få bokförlaget att trycka en helt ny upplaga med tillägg av nya artiklar och bilder från senare år samt mina "34 Gäddfisketips" nedan...

                    Nothing is forever!

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    (Leif Engström)
                    Old Firehand

                    www.trumman.com
                    Häromkvällen läste jag ÅTER igenom dina 34 fisketips efter att jag hade läst just den här tråden. Så igår kväll hade jag en liten rolig episod. Jag gick någon kilometer till en fin, ganksa stor skogstjärn där det brukar vara BRA med gädda. Precis när jag kommer till sjön spricker himlen upp och solen värmer riktigt gott. Men fisket är VÄRDELÖST! Ett enda hugg, som iofs var väldigt spektakulrärt, på kanske en halvtimme.

                    Då drar jag mig till minnes fisketips nr 12, INGEN gädda står exponerad i solskenet på grunt vatten utan skydd. Vegetationen har nämligen inte kommit igång riktigt denna kalla vår, men om några veckor kommer näckrosmattorna att ligga täta här.

                    Så jag knatar iväg runt sjöänden och kommer in i skuggan, där det dessutom är lite mer vegetation och ett utlopp mot en intilliggande myr. Sätter på en vasskyddad chatterbait-spinnare som jag skickar in i vassruggarna och från FÖRSTA kastet börjar gäddrallyt! Från höger och vänster kommer de farande genom de tätaste vassruggarna och gör svall och stora plogar.

                    På en trekvart får jag ett tjugotal gäddor, alla i 2 kg klassen. Egentligen inget märkvärdigt men FRUKTANSVÄRT underhållande på så nära håll i vadarna och i grunt vatten. Dessutom får jag praktisera tips nr 13 en hel del då gäddorna ofta bara buffar till betet i första skedet. Allt eftersom blev de missade mothuggen allt färre.

                    Så STORT TACK Trumman för dina ovärderliga tips

                    Kommentera


                    • #40
                      Leifs kunskaper gällande gäddfiske och gäddans biologi riktigt bra bok från förr

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 472 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X