Leidesdorffs katalog från 1946! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Leidesdorffs katalog från 1946!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Leidesdorffs katalog från 1946!

Slantkrokar, utterbräden, handkastlinor och annat man inte hört talas om på generationer. Samt litteratur av Nils Färnström och Curt Lindhé! Med mera. Förvånansvärt välsorterat:

Härligt!

Hittade faktiskt här om dagen en Heddon River Runt (trodde fram tills nu att det var en noname hi-lo kopia) samt några skeddrag stämplade Leidesdorff Stockholm när jag hjälpte min mormor att rensa i snikkabon, dessa fick jag behålla

Hittade även något med stämpeln LYS spinnaren, kan inte hitta någon info om denna men den påminner väldigt mycket om mörrumspinnaren.

Kommentera

Ursprungligen postat av Vessla Visa inlägg
      Härligt!

Hittade faktiskt här om dagen en Heddon River Runt (trodde fram tills nu att det var en noname hi-lo kopia) samt några skeddrag stämplade Leidesdorff Stockholm när jag hjälpte min mormor att rensa i snikkabon, dessa fick jag behålla

Hittade även något med stämpeln LYS spinnaren, kan inte hitta någon info om denna men den påminner väldigt mycket om mörrumspinnaren.
      Hej Bob;

Det är precis tvärtom! Heddon har tillverkat beten sedan år 1894..
      Heddon River Runt är liksom Lucky 13, Moss Boss, Super Spook, Tadpolly, Vamp Spook och Zara Spook originalbeten som många av dagens betestillverkare kopierat och kopierar . http://www.trumman.com/heddon/heddon.htm ...

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Bob;

Det är precis tvärtom! Heddon har tillverkat beten sedan år 1894..
        Heddon River Runt är liksom Lucky 13, Moss Boss, Super Spook, Tadpolly, Vamp Spook och Zara Spook originalbeten som många av dagens betestillverkare kopierat och kopierar . http://www.trumman.com/heddon/heddon.htm ...

Old Firehand

www.trumman.com
        Jo jag förstod det, du vet möjligen inte vilka som tillverkat LYS spinnaren?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Wilier75, 2022-01-31, 20:35
        37 svar
        11 313 visningar
        3 gillar
        Senaste inlägg hanlof
        av hanlof

Startad av Flugfisket, 2025-07-08, 14:25
        1 svar
        190 visningar