Napp och Nytt 2022 bara digital - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napp och Nytt 2022 bara digital

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jaså mars... synd ändå att den försvinner, kul att bläddra i. Förr när man var ung, nästan en högtidsstund när den kom...

    Har inte Biltema kvar sin variant på Mörrumsspinnare? Annars finns det ju flera varianter av s.k. spin tail/tail-spinners som jag upplever gör motsvarande jobb fast utan fjädrar...

    Och vill du ha fjädrar samt kroken längst bak så kan du ta bort sked, ev. krok och fästa en valfri, gärna lätt och befjädrad spinnare där med en splitring
    Senast ändrad av anteman; 2022-02-02, 23:54.

    Kommentera


    • #12
      Fortfarande ingen digital upplaga. Hade hoppas de ändra sig och kommit ut med en fysisk katalog men icke!!!

      Kommentera


      • #13
        Riktigt trist att pappersupplagan försvinner.
        Visst, det ligger väl i tiden att "skona miljön" men antar att främst ekonomi ligger bakom det hela.
        Har inte varit någon ABU-fantast på många år men alltid gillat att bläddra i N&N.

        Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
        Ja, det är trist. Men Napp&Nytt är inte en mänsklig rättighet, det krävs att marknaden köper tillräckligt mycket ABU. Det gör den inte. Om man bara tittar på det här forat finns det en liten klick ABU-entusiaster som är trogna i vått och torrt. Men tyvärr är den klicken både i Sverige och globalt på tok för liten. Vill man ha ABU kvar köp mer ABU, vill vi ha ABU Sverige kvar, köp mer svensktillverkat ABU.
        Bra poäng.
        Den svenska marknaden lär ha varit mycket stark gällande just de svensktillverkade/monterade modellerna så sent som för bara några få år sedan. I dagsläget hör jag ytterst sällan talas om någon som köpt ny, rund Ambassadeur i mitt ganska stora nätverk av fiskande bekanta.

        Kommentera


        • #14
          När släpps den digitala upplagan?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
            Lägger tråden här, fortfarande i chock!

            Årets Napp och Nytt kommer bara ut i digital upplaga och en klassiker från 1948 går därmed i graven.
            Jag har mycket minnen från min barndom bläddrande i Napp och Nytt. Suckade efter rullarna man inte hade ekonomiska medel att köpa då.
            Har kvar min första egna från 1986 och även några tidigare som jag ärvde efter min farfar och pappa.

            2005 lyckades sportfiskare ändra beslutet att inte trycka upplagan på papper något mera och Napp och Nytt fortsatte komma ut.
            Kan vi göra något liknande även 2022!
            Känner sig någon manad att starta ett uppror?
            Bokbörsen läggs det ut massa gamla Napp och Nytt finns mycket fynd där :-)

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg
              När släpps den digitala upplagan?
              Den dyker nog upp här vilken dag som helst https://issuu.com/pfnordic/docs

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                Den dyker nog upp här vilken dag som helst https://issuu.com/pfnordic/docs
                Vi får hoppas den dyker upp nu under april.

                Kommentera


                • #18
                  Vår skog och energi kan användas på bättre sätt än att trycka och distribuera reklam och pappers tidningar .
                  "HalvDan var här"

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
                    Vår skog och energi kan användas på bättre sätt än att trycka och distribuera reklam och pappers tidningar .
                    Absolut men just napp och nytt har ett kulturellt värde för svenskt fiske. Det är många som har väldigt tidiga minnen från att bläddra i den katalogen.

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av RK99 Visa inlägg
                      Vår skog och energi kan användas på bättre sätt än att trycka och distribuera reklam och pappers tidningar .
                      Absolut, strikt taget så finns det sannolikt en massa bättre sätt än att bränna fossil energi för att ta sig till sjöar, hav, smultron- eller fiskeställen, men... Jag gör det ändå och har delvis valt jobb/boende för att kunna cykla till jobbet, tänk att att behöva lägga en timme eller så för att ta sig till jobbet varje dag!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                      29 svar
                      4 465 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Arbetar...
                      X