Napp och Nytt 2022 bara digital - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Napp och Nytt 2022 bara digital

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Napp och Nytt 2022 bara digital

    Lägger tråden här, fortfarande i chock!

    Årets Napp och Nytt kommer bara ut i digital upplaga och en klassiker från 1948 går därmed i graven.
    Jag har mycket minnen från min barndom bläddrande i Napp och Nytt. Suckade efter rullarna man inte hade ekonomiska medel att köpa då.
    Har kvar min första egna från 1986 och även några tidigare som jag ärvde efter min farfar och pappa.

    2005 lyckades sportfiskare ändra beslutet att inte trycka upplagan på papper något mera och Napp och Nytt fortsatte komma ut.
    Kan vi göra något liknande även 2022!
    Känner sig någon manad att starta ett uppror?

  • #2
    Fy vad trist. Där går en stor del av svensk fisketradition i graven. Visst, det är en reklamtidning, men det finns en anledning till att vi sportfiskare kallar den för "Bibeln." Napp och Nytt betyder verkligen mycket för många personer. Tur att jag har förra årets upplaga kvar åtminstone. Tråkiga nyheter. Jag tror tyvärr inte Abu Sverige har så mycket makt längre. När Pure Fishing i USA kan lägga ner Mörrumspinnaren utan att Abu får säga något så har det gått långt...

    Kommentera


    • #3
      Ja, det är trist. Men Napp&Nytt är inte en mänsklig rättighet, det krävs att marknaden köper tillräckligt mycket ABU. Det gör den inte. Om man bara tittar på det här forat finns det en liten klick ABU-entusiaster som är trogna i vått och torrt. Men tyvärr är den klicken både i Sverige och globalt på tok för liten. Vill man ha ABU kvar köp mer ABU, vill vi ha ABU Sverige kvar, köp mer svensktillverkat ABU.
      Senast ändrad av Nila; 2022-02-01, 13:06.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
        Vill man ha ABU kvar köp mer ABU, vill vi ha ABU Sverige kvar, köp mer svensktillverkat ABU.
        Det är väl bara en och annan rund ambassadeur som monteras i Sverige?

        Kommentera


        • #5
          So far de flesta 5000- och 6000-modellerna.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg
            So far de flesta 5000- och 6000-modellerna.
            Så är det!
            Mycket detaljer och komponenter är utlagda utomlands men monteringen görs fortfarande i Sverige.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
              Fy vad trist. Där går en stor del av svensk fisketradition i graven. Visst, det är en reklamtidning, men det finns en anledning till att vi sportfiskare kallar den för "Bibeln." Napp och Nytt betyder verkligen mycket för många personer. Tur att jag har förra årets upplaga kvar åtminstone. Tråkiga nyheter. Jag tror tyvärr inte Abu Sverige har så mycket makt längre. När Pure Fishing i USA kan lägga ner Mörrumspinnaren utan att Abu får säga något så har det gått långt...
              Det blev jag varse härom veckan!
              Jag förlorade min sista 12 grams (tror jag) i somras,
              Då jag tänkte komplettera med ett par nya nu under vintern så fick jag beskedet att dom finns inte längre hos ABU.

              Ett av don bättre beten som ABU har gjort!

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                Lägger tråden här, fortfarande i chock!

                Årets Napp och Nytt kommer bara ut i digital upplaga och en klassiker från 1948 går därmed i graven.
                Jag har mycket minnen från min barndom bläddrande i Napp och Nytt. Suckade efter rullarna man inte hade ekonomiska medel att köpa då.
                Har kvar min första egna från 1986 och även några tidigare som jag ärvde efter min farfar och pappa.

                2005 lyckades sportfiskare ändra beslutet att inte trycka upplagan på papper något mera och Napp och Nytt fortsatte komma ut.
                Kan vi göra något liknande även 2022!
                Känner sig någon manad att starta ett uppror?


                ​​​​​Väldigt tråkigt att det den försvinner.

                Vet du när den släpps digitalt?

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av UB Visa inlägg



                  ​​​​​Väldigt tråkigt att det den försvinner.

                  Vet du när den släpps digitalt?
                  Mitten av mars är planen.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg

                    Mitten av mars är planen.
                    Tack för svaret.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Abramis Brama, 2014-11-02, 18:39
                    29 svar
                    4 451 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Arbetar...
                    X