Mullsjö med omnejd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mullsjö med omnejd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mullsjö med omnejd

    Hej !
    Finns det några mete/trolling freaks i faggorna?
    Flyttade hit för snart 1 år sen och har inte riktigt kommit igång med fisket, kanske mest för att tillskottet i familjen tar sin rättmäktiga tid samt att man inte känner till vattnen runt omkring.
    För det finns ju en j***vla massa sjöar på mindre än 20 minuter med bil.

    Båtar finns det: Mindre Vättern klass med 30hk och 4hk riggad för det gamla locklänge fisket samt trolling, lägsta fart utan broms 0,7 knop högsta 21 knop med 2 man. Uttrar för Harr finns samt mast för pulkor/uttrar dock fasta stamlinor
    Ekolod och gps med laptop som plotter.

    En 4 meters skuta för småsjöar med 15 kusar, ekolod och gps.
    Mindre djupriggar (Scottys minsta) spöhållare för trolling, liten smidig och studsig (saknar elmotor till spinn/flötestrolling).

    Bägge finns på trailer!
    I meteväg finns det mesta eller så är det bara att anpassa, Karpspön från 2,75lb och ner, lite bottenmeten 3 st varav 2 heavyfeeder, barbel/specalist 2 st, matchmete 1 medium och 1 heavy + en j*vla massa mer.

    Nu till det viktiga!
    Har svårt att hitta rätt och behöver lite "inside info" och någon att dela fisket med, visst kan jag nöta 10 timmar utan fisk men det blir roligare om man e 2.
    Fiskar nästan allt du kan få på angnad krok eller lura med lite konst men helst inte ensam (radion börjar bli tråkig)!

    Enda kravet är att det inte blir pass längre än 2 dagar inklusive resa, då jag inte vill vara iväg från familjen för länge!

    Fyll tråden eller PM lådan till max, sen får vi träffas och se om det klaffar i fisket!

    MvH
    Bergman
    Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
    www.solskensmetarna.se

  • #2
    känner du dej ensam
    Team öggesjös fiske / topmix

    www.solskensmetarna.se

    www.svenskakarpklubben.com

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av mcb Visa inlägg
      Hej !
      Finns det några mete/trolling freaks i faggorna?
      Flyttade hit för snart 1 år sen och har inte riktigt kommit igång med fisket, kanske mest för att tillskottet i familjen tar sin rättmäktiga tid samt att man inte känner till vattnen runt omkring.
      För det finns ju en j***vla massa sjöar på mindre än 20 minuter med bil.

      Båtar finns det: Mindre Vättern klass med 30hk och 4hk riggad för det gamla locklänge fisket samt trolling, lägsta fart utan broms 0,7 knop högsta 21 knop med 2 man. Uttrar för Harr finns samt mast för pulkor/uttrar dock fasta stamlinor
      Ekolod och gps med laptop som plotter.

      En 4 meters skuta för småsjöar med 15 kusar, ekolod och gps.
      Mindre djupriggar (Scottys minsta) spöhållare för trolling, liten smidig och studsig (saknar elmotor till spinn/flötestrolling).

      Bägge finns på trailer!
      I meteväg finns det mesta eller så är det bara att anpassa, Karpspön från 2,75lb och ner, lite bottenmeten 3 st varav 2 heavyfeeder, barbel/specalist 2 st, matchmete 1 medium och 1 heavy + en j*vla massa mer.

      Nu till det viktiga!
      Har svårt att hitta rätt och behöver lite "inside info" och någon att dela fisket med, visst kan jag nöta 10 timmar utan fisk men det blir roligare om man e 2.
      Fiskar nästan allt du kan få på angnad krok eller lura med lite konst men helst inte ensam (radion börjar bli tråkig)!

      Enda kravet är att det inte blir pass längre än 2 dagar inklusive resa, då jag inte vill vara iväg från familjen för länge!

      Fyll tråden eller PM lådan till max, sen får vi träffas och se om det klaffar i fisket!

      MvH
      Bergman
      tjena !ny i mullsjö,jag hänger gärna på å trollar nån gång ,bor oxå i Mullsjö,fiskar ofta själv pga mina kompisar inte vill lika ofta som jag,har oxå båt på tyrailer för mindre insjö,var bor du i mullsjö då,å vad sysslar du med förutom fiske? skicka gärna ett pm!!!!!!!!!!

      Kommentera


      • #4
        Tjenare! det finns platser kvar i vårat team i småländska specimentävlingen om du är intresserad. Vi är ett glatt gäng från jönköping med omnejd, är du intresserad skicka ett pm. Kolla våran hemsida, www.teampredator.se
        Mvh. Mattias

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av pike14500 Visa inlägg
          tjena !ny i mullsjö,jag hänger gärna på å trollar nån gång ,bor oxå i Mullsjö,fiskar ofta själv pga mina kompisar inte vill lika ofta som jag,har oxå båt på tyrailer för mindre insjö,var bor du i mullsjö då,å vad sysslar du med förutom fiske? skicka gärna ett pm!!!!!!!!!!

          Du har pm!
          Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
          www.solskensmetarna.se

          Kommentera


          • #6
            nä.jag har inget pm

            Kommentera


            • #7
              Jag skickade ett? men det försvann väl ut på villovägar....

              Testar igen!
              Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
              www.solskensmetarna.se

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
              3 svar
              159 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg S.K fishking  
              Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
              1 svar
              248 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg tonyex
              av tonyex
               
              Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
              9 svar
              770 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
              12 svar
              588 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
              0 svar
              130 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
              Arbetar...
              X