Vart ska vi åka (havsfiske i Norge)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart ska vi åka (havsfiske i Norge)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Saltströmmen är i mina ögon absolut inget alternativ till Vaeröy. Skillanden i reslängd är så liten och fisket är så oerhört mycket bättre på Vaeröy.
    Det har jag förstått, att Saltströmmen inte kan mäta sig med Vaeröy.
    Men Söröya då? Det borde väl vara i samma klass som Vaeröy?

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
      Det har jag förstått, att Saltströmmen inte kan mäta sig med Vaeröy.
      Men Söröya då? Det borde väl vara i samma klass som Vaeröy?
      Fördelen med Söröya är större artrikedom. Torsk och hälleflundrafisket är ungefär detsamma men storsejfisket är klart bättre på Vaeröy. Sen är det kort gångtid till fiskeplatserna på Vaeröy...Man får lägga ihop plus och minus och göra ett eget val.
      Hälleflundrafiskare

      Kommentera


      • #23
        utanför nordöstra delen på Ringvassöya är ett mycket intresant ställe ! varierat djup från 200 meter upp till ca: 15 meter och en stor artrikedom ! har haft 11 somrars kanonfiske just där !

        Kommentera


        • #24
          söröya har ju skaffat större båtar.. Som är tänkt att man ska va ett sällskap på 4 man annas kostar det extra.Jag och pappa letar efter ett bra ställe i norge där man kan va två utan att bli allt för fattig..
          Jag ringde och skulle boka söröya men fick då veta att vi skulle få dela boende och båt med andra så fall..
          Annas skulle vi få betala mer och det var ganska mycket har jag för mig. Har varit där innan
          Jag och pappa men nu gick det inte åka två dit längre om man inte vill betala som för fyra typ

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av mika_haka Visa inlägg
            söröya har ju skaffat större båtar.. Som är tänkt att man ska va ett sällskap på 4 man annas kostar det extra.Jag och pappa letar efter ett bra ställe i norge där man kan va två utan att bli allt för fattig..
            Jag ringde och skulle boka söröya men fick då veta att vi skulle få dela boende och båt med andra så fall..
            Annas skulle vi få betala mer och det var ganska mycket har jag för mig. Har varit där innan
            Jag och pappa men nu gick det inte åka två dit längre om man inte vill betala som för fyra typ
            Har du pratat med jimmt på Nordic Sea Angling?
            Vi va först tre stycken som skulle åka och det va inga problem. Visst, vi skulle få betala 1000 spänn extra per skalle om vi ville vara själva i båten men det är inget krav för mig.

            Kommentera


            • #26
              Helt rätt om man vill vara 2 pers i båten så får man betala tilägg. Men oftast så är dom flesta bra, men visst man kan ha otur och få någon jobbig typ i båten.
              Förra året löste vi bort en man från vår båt så vi fiska 3 man från en Arronet gott om plats kanon var det. Och vi ska upp nu igen till sommaren och har löst bort en man igen den ena veckan, för den 1:a veckan så har vi Guidebåt.
              Fanns där inte plats i Guidebåten då?
              Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

              Kommentera


              • #27
                Nu är det iaf klart. Vi blir fyra pers som åker upp till Söröya och stannar mellan 3/6 och 10/6.
                Gissa om jag är sugen?

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av v_skogh Visa inlägg
                  Nu är det iaf klart. Vi blir fyra pers som åker upp till Söröya och stannar mellan 3/6 och 10/6.
                  Gissa om jag är sugen?
                  Kan tänka mig det..Den perioden ser tidvattenmässigt kanon ut. Se till att ha med er varma kläder bara och hyr gärna flytoveraller däruppe eftersom dom normalt blir rätt skitiga + att Ni slipper släpa med egna på flyget..
                  Hälleflundrafiskare

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av sportshooter, 2020-05-22, 12:18
                  3 svar
                  159 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg S.K fishking  
                  Startad av Anton2, 2023-06-12, 08:12
                  1 svar
                  248 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg tonyex
                  av tonyex
                   
                  Startad av Mackan4, 2023-07-17, 15:37
                  9 svar
                  770 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Habringer80, 2023-07-25, 22:33
                  12 svar
                  588 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av JockeMedGaffeln, 2023-09-30, 20:35
                  0 svar
                  130 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg JockeMedGaffeln  
                  Arbetar...
                  X