Ursprungligen postat av Bjoz
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddlek
Collapse
X
-
Fy fan vad häftigt! Ja det klara vattnet gör ju allt så himla ballt. Då blir det absolut en återvisit dit i vår.Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inläggHar sommarsuga i nämnda område, stora gäddor 10-15 kilo leker varje år i 'vår' lilla vik, alltid på samma ställe, rätt häftigt att se så stora fiskar i det kristallklara vattnet.Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Vart kan man ta del av "riktiga" fakta ang att gäddan skulle återvända till sin exakta födelseplats och att dom leker under isen?
Jag misstror definitivt ingen, men att man har sett en under isen eller tror sig ha tagit samma lekgädda två år i rad räcker inte för en gammal fiskargubbe som mig.
Ursprungligen postat av boman1979zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
:
Kommentera
-
Bumpar tråden
Har gäddorna gått in för lek nu? Jag bor i örebrotrakten och har haft två enorma bompass på rad, dom är som helt bortblåsta!Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Bompassen beror på att du inte har tillräckligt mycket med drag i lådan, köp mer så har du aldrig ett bompass......Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggBumpar tråden
Har gäddorna gått in för lek nu? Jag bor i örebrotrakten och har haft två enorma bompass på rad, dom är som helt bortblåsta!
Kommentera
-
Tack så hemskt mycket herr Jag Vet Allt! Jag har så mycket drag att alla inte ens följer med ut. Jag vet att jag är en duktig fiskare och det kan inte du döma ut mig för. Trist svar bara!Ursprungligen postat av grilja Visa inläggBompassen beror på att du inte har tillräckligt mycket med drag i lådan, köp mer så har du aldrig ett bompass......Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
-
Haha fan vad rolig du är, skrev det med så mycket ironi som det bara går, men nästa gång så lägger jag till en smile så du förstår! Många bompass har gjort så man har fyllt på lådorna med det där extra betet som kommer leverera nästa gång, för det är väl så det funkar...... Men det är ju bra att du har så många drag då...Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggTack så hemskt mycket herr Jag Vet Allt! Jag har så mycket drag att alla inte ens följer med ut. Jag vet att jag är en duktig fiskare och det kan inte du döma ut mig för. Trist svar bara!
Kommentera
-
Hehe jaha, ibland läser man lite för snabbt antar jag :P Jo visst fasen har man många drag, och ändå åker man och köper nya stup i ettUrsprungligen postat av grilja Visa inläggHaha fan vad rolig du är, skrev det med så mycket ironi som det bara går, men nästa gång så lägger jag till en smile så du förstår! Många bompass har gjort så man har fyllt på lådorna med det där extra betet som kommer leverera nästa gång, för det är väl så det funkar...... Men det är ju bra att du har så många drag då...
Min hemsida för Nettel-Laken!
http://nettelbaits.se/
Min fiskeblogg!
http://nettelbaits.nettelbaits.se/
Kommentera
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
|
1 svar
225 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
|

Kommentera