Gäddlek - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddlek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
    Lånar tråden lite. Jag har fiskat lite i norra vättern och tycker att det är oerhört svårfiskat. De flesta gånger jag försökt har jag inte ens haft ett hugg eller sett en enda gädda. Men för några år sedan var jag i en liten vik (som annars varit stendöd året om, flera år i rad) någon gång i april och just så kryllade det av stora gäddor i viken. Just den gången.

    Tror ni att den här viken blir lika lovlig varje vår, vid den rätta tidpunkten? Funderar på att hälsa på den i vår igen... så vad tror ni?
    Har sommarsuga i nämnda område, stora gäddor 10-15 kilo leker varje år i 'vår' lilla vik, alltid på samma ställe, rätt häftigt att se så stora fiskar i det kristallklara vattnet.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
      Har sommarsuga i nämnda område, stora gäddor 10-15 kilo leker varje år i 'vår' lilla vik, alltid på samma ställe, rätt häftigt att se så stora fiskar i det kristallklara vattnet.
      Fy fan vad häftigt! Ja det klara vattnet gör ju allt så himla ballt. Då blir det absolut en återvisit dit i vår.
      Min hemsida för Nettel-Laken!
      http://nettelbaits.se/

      Min fiskeblogg!
      http://nettelbaits.nettelbaits.se/

      Kommentera


      • #13
        Gäddorna återvänder till samma lekplatser år efter år, av egna erfarenheter och återfångster att säga.

        Kommentera


        • #14
          Jag har hört plus 12 grader. Det sa dom på tv4plus jakt och fiske.
          .
          Om du inte får det du älskar så måste du älska det du får!

          För vem är alla mörtar rädda?

          -Jo för gammla farbror Gädda!...

          Kommentera


          • #15
            Vart kan man ta del av "riktiga" fakta ang att gäddan skulle återvända till sin exakta födelseplats och att dom leker under isen?
            Jag misstror definitivt ingen, men att man har sett en under isen eller tror sig ha tagit samma lekgädda två år i rad räcker inte för en gammal fiskargubbe som mig.
            Ursprungligen postat av boman1979
            zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
            :

            Kommentera


            • #16
              Bumpar tråden

              Har gäddorna gått in för lek nu? Jag bor i örebrotrakten och har haft två enorma bompass på rad, dom är som helt bortblåsta!
              Min hemsida för Nettel-Laken!
              http://nettelbaits.se/

              Min fiskeblogg!
              http://nettelbaits.nettelbaits.se/

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
                Bumpar tråden

                Har gäddorna gått in för lek nu? Jag bor i örebrotrakten och har haft två enorma bompass på rad, dom är som helt bortblåsta!
                Bompassen beror på att du inte har tillräckligt mycket med drag i lådan, köp mer så har du aldrig ett bompass......

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
                  Bompassen beror på att du inte har tillräckligt mycket med drag i lådan, köp mer så har du aldrig ett bompass......
                  Tack så hemskt mycket herr Jag Vet Allt! Jag har så mycket drag att alla inte ens följer med ut. Jag vet att jag är en duktig fiskare och det kan inte du döma ut mig för. Trist svar bara!
                  Min hemsida för Nettel-Laken!
                  http://nettelbaits.se/

                  Min fiskeblogg!
                  http://nettelbaits.nettelbaits.se/

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Bjoz Visa inlägg
                    Tack så hemskt mycket herr Jag Vet Allt! Jag har så mycket drag att alla inte ens följer med ut. Jag vet att jag är en duktig fiskare och det kan inte du döma ut mig för. Trist svar bara!
                    Haha fan vad rolig du är, skrev det med så mycket ironi som det bara går, men nästa gång så lägger jag till en smile så du förstår! Många bompass har gjort så man har fyllt på lådorna med det där extra betet som kommer leverera nästa gång, för det är väl så det funkar...... Men det är ju bra att du har så många drag då...

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av grilja Visa inlägg
                      Haha fan vad rolig du är, skrev det med så mycket ironi som det bara går, men nästa gång så lägger jag till en smile så du förstår! Många bompass har gjort så man har fyllt på lådorna med det där extra betet som kommer leverera nästa gång, för det är väl så det funkar...... Men det är ju bra att du har så många drag då...
                      Hehe jaha, ibland läser man lite för snabbt antar jag :P Jo visst fasen har man många drag, och ändå åker man och köper nya stup i ett
                      Min hemsida för Nettel-Laken!
                      http://nettelbaits.se/

                      Min fiskeblogg!
                      http://nettelbaits.nettelbaits.se/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
                      1 svar
                      225 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg Jester Burk II  
                      Arbetar...
                      X