Leken var i full gång här i mälaren för några dagar sen. Några strögäddor blev det, men nu verkar det som att de har tryckt huvudet i botten. Jag fattar inte... 3 bompass i rad. Dock var två av dem kvällspass, så de kanske inte räknas ;-)
Blir till å meta i morrn för beteslådan verkar inte locka något...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddlek
Collapse
X
-
Du är inte helt ensam om bompass..polaren i borås har fått hur mycket som helst.själv har jag varit ute 3ggr.har inte sett en fisk än,sen kommer boråsarn hit så på söndag ska vi ut igen.man får väl hoppas på att det släpper då..
Lämna en kommentar:
-
Här i Gävle så har det varit rätt så segt hittills, men iförrgår så drog jag 4 gäddor och bommade ett antal fler i samma lilla vik på ca en halvtimme.. dock ingen storlek, största på 2-3 kg. Tror det börjar dra igång nu
Lämna en kommentar:
-
Intressanta inlägg Morta och RK99. Den första länken läste jag igenom med stort intresse! Blev inspirerad att nästa år föra egen statistik och göra diagram över något eller några hemmavatten för att hålla koll på vattentemperaturen och hur den samspelar med lektiderna här där jag bor. Tackar för det!
Lämna en kommentar:
-
Förleksfiske är svårt. I fjol så åkte jag på fiskesemester i maj(ca 10e, 20 dagar efter islossning), fick inte ett dugg, trots samma datum som 3 år innan och samma sjö. efter halva dag 2 knäcktes koden. trollade upp romstinn fisk från 7-15 meters djup. Japp, de hade inte ens simmat i närheten av lekvikarna än.... Dock blev det bara 6-11 fiskar/dag.
Lämna en kommentar:
-
Jag håller med dig, tycker själv det är svårt att tolka personers inlägg på forum, man läser det för snabbt, har inte kroppspråk till hjälp etc etc, så det blir nog ganska mycket missförstånd på nätforumUrsprungligen postat av Bjoz Visa inläggHehe jaha, ibland läser man lite för snabbt antar jag :P Jo visst fasen har man många drag, och ändå åker man och köper nya stup i ett
Men back topic.
Jag har ingen aning om när madamen kliver på, tycker den alltid leker för mig under vår fisket, alltid lika ointresserad :/
Lämna en kommentar:
-
Hehe jaha, ibland läser man lite för snabbt antar jag :P Jo visst fasen har man många drag, och ändå åker man och köper nya stup i ettUrsprungligen postat av grilja Visa inläggHaha fan vad rolig du är, skrev det med så mycket ironi som det bara går, men nästa gång så lägger jag till en smile så du förstår! Många bompass har gjort så man har fyllt på lådorna med det där extra betet som kommer leverera nästa gång, för det är väl så det funkar...... Men det är ju bra att du har så många drag då...
Lämna en kommentar:
-
Haha fan vad rolig du är, skrev det med så mycket ironi som det bara går, men nästa gång så lägger jag till en smile så du förstår! Många bompass har gjort så man har fyllt på lådorna med det där extra betet som kommer leverera nästa gång, för det är väl så det funkar...... Men det är ju bra att du har så många drag då...Ursprungligen postat av Bjoz Visa inläggTack så hemskt mycket herr Jag Vet Allt! Jag har så mycket drag att alla inte ens följer med ut. Jag vet att jag är en duktig fiskare och det kan inte du döma ut mig för. Trist svar bara!
Lämna en kommentar:
-
Tack så hemskt mycket herr Jag Vet Allt! Jag har så mycket drag att alla inte ens följer med ut. Jag vet att jag är en duktig fiskare och det kan inte du döma ut mig för. Trist svar bara!Ursprungligen postat av grilja Visa inläggBompassen beror på att du inte har tillräckligt mycket med drag i lådan, köp mer så har du aldrig ett bompass......
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av BosseDHej,
Jag har blivit kontaktad av en forskare från Polen som är på jakt efter material av...3 Foton-
Kanal: Våra svenska fiskar
2026-04-29, 15:00 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Jester Burk II, 2025-09-21, 19:10
|
1 svar
249 visningar
2 gillar