Starkaste fisken ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Starkaste fisken ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
    Flertalet över 2 kilo? Svenska rekordet är väl på 2,3 kg om jag minns rätt...
    Du har så rätt!!! Helt sjukt fiske vi hade på Hållö's nordsida Augusti 1982: Small hela tiden och inte en fisk var under 1.3. Makalöst faktiskt.
    Jag tror vi snuddade rekordet med flera fiskar. Är rätt säker på att polaren (Patrik Carlander, numer USA), plockade den största på 2200+.
    /Richard

Kommentera

Ursprungligen postat av teambohr Visa inlägg
      Du har så rätt!!! Helt sjukt fiske vi hade på Hållö's nordsida Augusti 1982: Small hela tiden och inte en fisk var under 1.3. Makalöst faktiskt.
      Jag tror vi snuddade rekordet med flera fiskar. Är rätt säker på att polaren (Patrik Carlander, numer USA), plockade den största på 2200+.
      Ser man på. Hållö är mitt gamla favvoställe för berggylta, var själv där på 80-talet och drog ett gäng över kilot, dock inga 2-kilos..
      Hälleflundrafiskare

Kommentera

Sötvatten

Av de fiskarter jag har fångat färnan helt klart bäst till. Makrillen e en stark kandidat den med.
        [U-a SpecimenHunterCrew][FONT=Comic Sans MS][/FONT]

http://www.specimenhunters.se

Kommentera

Har inte fått så många olika arter men av dom jag har fått så är ju laxen riktigt stark men då är den ju oftast några kilo och har hjälp av strömmen. sen har det också hänt att en id har tagit flugan när man har fiskat lax, å när den vänder sidan mot strömmen är man nästan säker på att det är en lax.

sen är abboren också ganska stark

Kommentera

Jag får hålla på Aspen, den är som ett expresståg från hugg och tills man får in den....dom som inte har provat på den tycker jag ska ta chansen Garnsviken/ Åkersberga i norra Sthlm finns grov Asp, men den sjön är ett fiskevårdsområde och kort måste lösas. Finns kort att lösa på macken i Brottby (norra delen av sjön). Men en ryggkrokad brax vid gäddfiske är inte heller lätt att drilla in
            "If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something." Murphy´s Law

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
              Karp, lätt.

Jag har dock inte fångat lax eller havsöring så där är jag tyst. Men jag tvivlar på att dom drar 100m(ingen överdrift) i en rusning i 7kgs klass.

hehe, släppa en 7kgs karp 100m?? då kör man med lätta grejjer Någon meter kanske någon sån har tagit nån gång med det är max (på karpspöna då).

jag lägger mina slantar på ålen, utklassar t.ex. karp o sutare med hästlängder Bergyltan är nog på en god andraplats av de arter jag varit i kontakt med.

Kommentera

Starkast med hänsyn till sin storlek? Helt klart storspigg.
                The trout is out there

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                  Om svaret blir något annat än Bergyltan, är det isf en fisk jag inte fiskat ännu

Finns inget roligare än att stå och tokpressa gylta en vacker sommarkväll i en lätt havsbris
                  Jodå Flode man bör ha i åtanke att makrill nyfräst i pannan är en gåva direkt från gud en riktig fighter i förhållande till storleken är den också,m gyltan har jag provat och den inger respekt utan tvivel men passar möjligen i en fisksoppa tillsammans med lax för att ge smak dä mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                    Ser man på. Hållö är mitt gamla favvoställe för berggylta, var själv där på 80-talet och drog ett gäng över kilot, dock inga 2-kilos..

Hållö BBRF slutet på åttiotalet var nog några år tidigare där iofs men vi har nog mycket gemensamt! varma hälsningar från oss som vågar prova nåt annat än Rugen och liknande
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

sutare. ål. havsfiskarna vet jag inte mkt om...
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Grabbn88, 2025-05-19, 20:38
                      5 svar
                      412 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Grabbn88